انتقاد آیت‌الله‌العظمی مکارم‌شیرازی از سکوت محافل بین‌المللی در برابر جنایات اخیر عربستان

کدخبر: 2323657

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی ظهر امروز در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم، اعدام ۳۷ نفر از مسلمانان و شیعیان در عربستان را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: این اقدام بی رحمانه بدون هیچ محاکمه و دلیل خاصی تنها گوشه‌ای از جنایات رژیم منحوس و ضد بشری آل سعود است.

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی ظهر امروز در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم، اعدام 37 نفر از مسلمانان و شیعیان در عربستان را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: این اقدام بی رحمانه بدون هیچ محاکمه و دلیل خاصی تنها گوشه‌ای از جنایات رژیم منحوس و ضد بشری آل سعود است.

وی با اشاره به سوابق جنایات آل سعود و مبانی وهابیت در خصوص کشتار انسان‌ها تصریح کرد: این ظالمان برایشان شیعه و غیرشیعه تفاوتی نمی‌کند و به دلیل زیارت قبور بزرگان و قربانی کردن برای خداوند برای حل مشکلات و امثال آن، انسان‌ها را مستحق کشتن و محکوم به قتل می‌دانند.

این مرجع تقلید با تاکید بر جنبه‌های سیاسی و مذهبی قتل در عربستان اظهار کرد: این رژیم هرکس را که احتمال داشته باشد مخالفشان باشد به قتل می‌رسانند.

وی سکوت محافل بین‌المللی در برابر این جنایات را مورد انتقاد قرار داد و با بیان اینکه اگر یک نفر از اینان در ایران بود داد محاکم بین‌المللی در می‌آمد گفت: با این وجود این محاکم در برابر قتل 37 نفر سکوت عجیبی نشان داده‌اند و صدایی از آنان درنمی‌آید.

آیت‌الله مکارم شیرازی ادامه داد: عربستان همچون گاوی شیرده برای آمریکایی‌ها است که اگر گاو شیرده با منفعتی لگدی هم بزند نباید کاری کرد و باید حفظش کرد چراکه منفعتش بیشتر است.

وی با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها بردگان پول‌های کثیف عربستان هستند و با این عنوان چشمان خود را در برابر این جنایت بسته‌اند و حتی توجیه هم می‌کنند، با محکومیت این اقدام عربستان سعودی اذعان کرد: آنها حتی عنوان کرده‌اند و می‌گویند این رژیم تشخیص داد و این افراد مستحق اعدام بوده‌اند.

ارسال نظر: