اعلان غیررسمی پایان دوره دولتداری داعش

ابوبکر بغدادی در پیام روز گذشته خود چه گفت؟

کدخبر: 2323662

ابوبکر بغدادی خلیفه خودخوانده گروه تروریستی وهابی داعش برای نخستین بار بعد از سال ۲۰۱۴ در برابر دوربین ظاهر شد. آخرین بار او در میانه سال ۲۰۱۴ در خطبه‌ای در مسجد نوری موصل، خلافت خود را اعلان کرده بود و از آن پس هیچ تصویری از وی منتشر نشده بود.

نسیم آنلاین : ابوبکر بغدادی خلیفه خودخوانده گروه تروریستی وهابی داعش برای نخستین بار بعد از سال ۲۰۱۴ در برابر دوربین ظاهر شد. آخرین بار او در میانه سال ۲۰۱۴ در خطبه‌ای در مسجد نوری موصل، خلافت خود را اعلان کرده بود و از آن پس هیچ تصویری از وی منتشر نشده بود.

در فیلمی که مؤسسه فرقان از ابوبکر بغدادی منتشر کرد، رهبر داعش در یک محیط بسته شبیه به زیرزمین با سه تن از نزدیکان خود گفتگو می‌کرد. نکته قابل توجه این‌جاست که چهره‌های هر سه نفر در این فیلم سانسور شده است!

رهبر داعش در این فیلم با اعتراف به کشته شدن تعدادی از فرماندهان نظامی و سران هیئات شرعی و رسانه‌ای داعش، به ائتلاف بین المللی (آمریکا) وعده داد که انتقام خون هم‌قطاران خود را خواهد گرفت! در این فیلم ۱۸ دقیقه‌ای، بغدادی به عملیات اخیر قسد در منطقه باغوز اشاره کرد و آن را «هجومی بدوی و وحشیانه» خواند که در برابر جنایت مهاجمین، عناصر وفادار به خود را «افراد ثابت قدم و وفادار از امت اسلام» دانست. اشاره وی به این عملیات، به نوعی ناظر بر انتشار اخباری دال بر کشته یا زخمی شدن وی در باغوز بود که به این ترتیب خلیفه داعش اخبار مربوطه را تکذیب کرد.

ابوبکر بغدادی در ادامه صحبت‌های خود از باغوز، به نوعی بافت چندملیتی نیروهای خود را یادآوری کرد. او در این مرحله با ذکر اسامی چند تن از فرماندهان نظامی، تبلیغاتی و شرعی گروه خود، نشان داد که اتباع کشورهای مختلف در ساختار داعش می‌توانند تا رده‌های عالی صعود کنند. او در بخش نظامی اسامی أبو عبد الرحمن التمیمی (سعودی)، أبو هاجر عبد الصمد (عراق)، أبو الولید السیناوی (مصر)، أبو مصعب الحجازی (سعودی)، در بخش رسانه‌ای اسامی أبو عبد الله الأسترالی (استرالیا)، خلاد القحطانی (عراق)، أبو جهاد الشیشانی (چچن)، أبو أنس الفرنسی (فرانسه)، أبو عثمان (فرانسه) و در خش شرعی ابو رغد الدعجانی (سعودی) را ذکر کرد.

رهبر داعش در ادامه با کنایه غیرمستقیم به فرار و سازش معارضین سوری گفت: «نبردهای باغوز، بیجی و سرت لیبی نشان داد هیچ سرزمینی به دست کفار نمی‌افتد؛ مگر این‌که از روی جنازه‌های مجاهدین عبور کنند!!» و در ادامه وعده داد که به زودی انتقام این مجاهدین را می‌گیرد.

او در ادامه با یادآوری انجام ۹۲ عملیات در ۸ کشور توسط تروریست‌های داعش افزود: «این عملیات‌ها در انتقام خون سربازان خلافت در شام صورت گرفت و نشان دهنده وحدت مجاهدین است.» و سپس با گرامی دانستن «بیعت برادران در بورکینافاسو و مالی» گفت: «همه این موارد نشان می‌دهد جهاد تا قیام قیامت ادامه خواهد یافت.»

ارسال نظر: