۳.۸ میلیارد پوند هم مالکان آمریکایی را راضی نکرد

بن سلمان در خرید منچستر یونایتد ناکام ماند؟

کدخبر: 2323664

نشریه سان انگلستان از شکست ایده بن سلمان برای خرید منچستر یونایتد خبر داد. پیش از این رسانه‌های متعدد عربی و بریتانیایی از تصمیم ولیعهد آل سعود برای خرید مالکیت باشگاه منچستر یونایتد به هدف رقابت با منچستر سیتی و پاریسن ژرمن خبر داده بودند.

نسیم آنلاین : نشریه سان انگلستان از شکست ایده بن سلمان برای خرید منچستر یونایتد خبر داد. پیش از این رسانه‌های متعدد عربی و بریتانیایی از تصمیم ولیعهد آل سعود برای خرید مالکیت باشگاه منچستر یونایتد به هدف رقابت با منچستر سیتی و پاریسن ژرمن خبر داده بودند.

روزنامه سان در شماره اخیر خود گزارشی در مورد شکست تلاش‌های بن سلمان برای خرید باشگاه قدیمی شهر منچستر خبر داد. بر پایه این گزارش، خانواده گلیزر مالکان آمریکایی منچستر یونایتد اعلام کردند حاضر به مذاکره بر سر فروش این باشگاه نیستند و حتی پیشنهاد ۳.۸ میلیارد پوندی نیز نتوانسته آن‌ها را راضی کند تا با ولیعهد بدنام رژیم آل سعود وارد مذاکره شوند! آن‌ها نه‌تنها حاضر به مذاکره بر سر فروش این باشگاه نشده‌اند، بلکه حتی فروش بخشی از سهام و شراکت با بن سلمان را نیز رد کرده‌اند.

بن سلمان برای جوش دادن معامله خرید منچستر یونایتد، با «پینی زهوی» از ایجنت‌های معروف فوتبال حرفه‌ای توافق کرده بود. زهوی توانسته بود یک بار با خانواده گلیزر در شهر منچستر ملاقات کرده و باب مذاکره را در این زمینه بگشاید. او همچنین موفق شد ترتیب ملاقات رودرروی مسئولین منچستر یونایتد با نمایندگان بن سلمان را در مراکش فراهم کند. این دیدار در روز ۲۴ فوریه سال جاری صورت گرفت؛ اما برادران گلیزر پیشنهاد بن سلمان را قویا رد کرده و غیر قابل رایزنی دانستند!

روزنامه سان در مورد این دیدار می‌نویسد: «هنوز معلوم نیست ولیعهد رژیم آل سعود از خرید سهام این باشگاه ناامید شده باشد یا پیشنهاد جدیدی را ارائه خواهند داد؛ همان‌گونه که نمی‌توان تصمیم اخیر برادران گلیزر را قطعی دانست، زیرا پدر آن‌ها این باشگاه را تنها با ۷۹۰ میلیون پوند خرید و پذیرش پیشنهاد بن سلمان به معنای سود ۲.۲ میلیارد پوندی وارثان مالکوم گلیزر خواهد بود.»

لازم به ذکر است که نوامبر سال گذشته میلادی در خلال برگزاری کنفرانس بین المللی مؤسسه خیریه مسک ( Misk Global Forum ) در ریاض، آورام گلیزر یکی از دو برادر مالک اصلی باشگاه به عربستان سعودی آمد و با برخی مقامات مانند «قصی الفواز» رئیس فدراسیون فوتبال آل سعود دیدار کرد. همان زمان گفته می‌شد مذاکراتی برای فروش باشگاه منچستر یونایتد میان طرفین صورت گرفته که از سوی گلیزر تکذیب شد.

نکته مهم در گزارش اخیر روزنامه سان، نقش «پینی زهوی» در این معامله است. پینی زهوی مشهورترین فعال صهیونیستی در عرصه فوتبال است و سال ۱۹۴۳ در شهرک «نیس زیونا» واقع در فلسطین اشغالی به دنیا آمد. او را قدرتمند‌ترین ایجنت ۳۰ سال اخیر فوتبال اروپا است. خرید چلسی توسط «رومن آبراموویچ» ابرسرمایه‌دار یهودی روس با مشاوره زهوی صورت گرفت. آبراموویچ می‌‌خواست ایده‌ای مشخص از آینده چلسی داشته باشد و زهوی بود که تجارت فوتبال را برای آبراموویچ توضیح داد. رئیس روس چلسی هوادار جدی فوتبال بود اما خریدن چلسی و حضور در سطح اول فوتبال اروپا کاملا متفاوت از هر آنچه بود که این میلیارد تصور می‌‌کرد. او همچنین عامل اصلی انتقال نیمار به پاریسن ژرمن و شکسته شدن رکورد نقل و انتقالات در تاریخ فوتبال بود.

به نظر می‌رسد هدف بن سلمان از خرید منچستر یونایتد، در درجه اول جلب محبوبیت در انگلستان و سطح اروپا و در درجه بعدی رقابت با خانواده‌های سلطنتی در ابوظبی و دوحه باشد که با خرید منچستر سیتی و پاریسن ژرمن چند سالی است در مسابقات ملی انگلستان (لیگ برتر) و فرانسه (لو شامپیونه) به قهرمانی می‌رسند.

ارسال نظر: