اخبار آرشیوی

کدخبر: 235915

نخستین جشنواره کتاب سال مقاومت با عنوان "جایزه شهید آوینی" به همت بنیاد "روایت فتح" به صورت دو سالانه برگزار میشود/ برگزیدگان جشنواره فروردین ۹۱ معرفی میشوند

بهروز اثباتی، دبیر این جشنواره با اعلام این خبر اظهار داشت: در این جشنواره تلاش داریم تا کتاب‌های حوزه مقاومت را معرفی و بهترین‌ها را انتخاب کنیم.
دبیر برگزاری نخستین جشنواره کتاب سال مقاومت هدف از برگزاری این رویداد فرهنگی را بررسی نقش فرهنگ مکتوب در این حوزه عنوان کرد. 'بهروز اثباتی افزود: این جشنواره در بخشهای شعر، ادبیات داستانی (داستانهای کوتاه، بلند، رمان ، زندگینامه)، ادبیات مستند ( خاطره نگاری، زندگینامه نویسی، وصیتنامه مبتنی بر واقعیات )،کمیته هنری شامل زیر شاخه های فیلمنامه، طرح، پوسترو کاریکاتور که در قالب کتاب در آمده است، برگزار می شود. اثباتی اضافه کرد: بخش کتابهای نقد، پژوهش و ادبیات تحقیق با محوریت مقاومت و جنگ روانی و مقابله با تهدید نرم از بخشهای دیگر این جشنواره است. وی گفت‌: امکان دارد تا زمان اعلام فراخوان در هفته آینده اگر بخشی مرتبط با این حوزه باشد به بخش‌های این جشنواره در صورت تایید اضافه شود. اثباتی در مورد تعداد داوران این جشنواره گفت‌: در هر گروه حداقل 5 داور کار بررسی آثار منتشر شده در سال 88 و 89 را انجام خواهند داد که از اساتید و صاحب نظران این حوزه هستند. وی گفت : در هر گروه و رشته یک برگزیده و یک تقدیری خواهیم داشت که همزمان با سالروز شهادت مرتضی آوینی در فروردین ماه سال آتی معرفی خواهند شد. دبیر برگزاری نخستین جشنواره کتاب سال مقاومت گفت: این جشنواره با عنوان جایزه شهید آوینی و به همت بنیاد روایت فتح به صورت دو سالانه برگزار می شود.
ارسال نظر: