اخبار آرشیوی

کدخبر: 251013

حجت‌الاسلام محسن قرائتی: هیچ کس حق اعلام زمان ظهور امام زمان(عج) را ندارد/ در مسائل سیاسی گوش به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب دهید تا برای خود حجت داشته باشید

رئیس ستاد اقامه نماز کشور امروز در مراسم اختتامیه دور سوم چهارمین همایش آموزشی فرهنگی اندیشه های آسمانی در مشهد خطاب به مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور اظهار داشت: هر چه را که میشنوید، سریع قبول و در مورد آن موضع‌گیری نکنید. بسیاری از تحلیل‌های سیاسی، خیال است.
خبرگزاری اهل بیت‎(ع) نوشت: حجت‌الاسلام محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور امروز در مراسم اختتامیه دور سوم چهارمین همایش آموزشی فرهنگی اندیشه‌های آسمانی در مشهد با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از اساتید، کارشناسان، مؤلفان و فارغ‌التحصیلان تخصصی مهدویت، مبنی بر این که "برخی مطالب درباره علائم ظهور، غیرقابل استناد و ضعیف است و مطالب معتبر را هم نمیتوان براحتی تطبیق داد"، افزود: هیچ کس حق اعلام زمان ظهور امام زمان (عج) را ندارد و چرا بعضیها میگویند که امام زمان(عج) در همین سال ها ظهور میکنند؟ وی خطاب به مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور اظهار داشت: در مسائل سیاسی گوش به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب دهید تا برای خود حجت داشته باشید. نماینده ولی فقیه در نهضت سواد آموزی با بیان این که سیاستمداران نظرات مختلفی دارند، اضافه کرد: هر چه را که میشنوید، سریع قبول و در مورد آن موضع‌گیری نکنید. بسیاری از تحلیل‌های سیاسی، خیال است. حجت‌الاسلام قرائتی ادامه داد: متاسفانه در کشور برای بعضی افراد، آبروی اشخاص را بردن خیلی آسان است و باید در مورد شنیده‌های خود، تحقیق کرده و در صورت اثبات، آن را قبول کنید. مشاور وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود ضمن توصیه زود ازدواج کردن به جوانان، افزود: دو سوم دین با ازدواج کامل می شود. وی با ابراز تاسف از این که آداب و رسوم غلط باعث افزایش سن ازدواج در کشور شده است، ادامه داد: متاسفانه بعضی پدر و مادرها اجازه ازدواج سایر دختران خود پیش از ازدواج دختر اول را نمی دهند. حجت الاسلام قرائتی با اشاره به این که ازدواج سومین نیاز بشر است، گفت: اکسیژن و نیز آب و غذا نیازهای اول و دوم بشر بوده و لباس نیز سومین نیاز بشر محسوب می شود که خداوند در قرآن مجید می فرماید که همسر لباس است. وی در ادامه به اسرار نهفته در نماز اشاره کرد و افزود: 15 هزار حدیث راجع به نماز وجود دارد و ما باید حداقل 50 مورد از آن را بدانیم. رئیس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: اگر کسی عمری نماز بخواند، اما رهبر او، حق نباشد، نماز وی قبول نیست. وی با برشمردن ثواب اقامه نماز جماعت، گفت: نماز کارخانه انسان‌سازی است. حجت الاسلام قرائتی همچنین بر تدبر در قرآن تاکید کرد و اظهار داشت: حفظ قرآن مجید کمال و ارزش است، اما تدبر در آن، مهم است. وی همچنین ضمن توصیه جوانان به مطالعه کتاب، اضافه کرد: حداقل هفته ای یک کتاب را مطالعه کنید. مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: متاسفانه بسیاری از کتاب های آموزش و پرورش و نیز دانشگاه ها به گونه ای است که اگر آن را مطالعه نکنیم، هیچ ضربه ای نمی بینیم.
ارسال نظر: