اخبار آرشیوی
نشست رسانهای عملکرد چتر سینمای ایران در بازار فیلم کن/ ۱- قائممقام فارابی: حضور در بازار فیلم کن برای ما شکل تفریحی ندارد/ اعزام نمایندگان برتر رسانهها در برنامه سال آینده قرار دارد/ ۱۵۰ فیلم خارجی برای اکران در سینماهای داخل کشور انتخاب شدهاند
به گزارش خبرنگار «نسیم»، حسن نجاریان در این نشست که ساعتی پیش در بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد، افزود: - مذاکره با شرکتهایی از 17 کشور جهان جهت فروش، حقوق و نمایش فیلمهای ایرانی برای اکرانهای تلویزیون و اینترنتی را داشتهایم. - اقدامات بازاریابی برای 100 فیلم از تولیدات ایرانی را در دستور کار قرار دادهایم. - بیش از 60 جلسه مذاکره با نمایندگان بیش از 55 مجمع فرهنگی و همچنین جشنواره بینالمللی از 28 کشور جهان را انجام دادهایم. همچنین 12 جلسه با متقاضیان تولید مشترک و یا سرمایهگذاری از 9 کشور را نیز پیگیری کردهایم. - شناسایی بیش از 150 فیلم خارجی برای اکران در داخل از دیگر اقدامات ما در بازار فیلم کن بوده است. مذاکره با شرکتهای پخشکننده و دریافت نسخ بازبینی 33 فیلم بلند را داشتهایم. - با شرکتهای نوپا و فعال در حوزه بازاریابی محصولات سینما در حوزه اینترنتی نیز 3 جلسه را تدارک دیدیم. همچنین یک جلسه هم با مسئولان دفتر حقوقی جهت بررسی راههای ثبت حقوق فیلمهای ایرانی را پیگیری کردیم. - ثبتنام 5 شرکت ایرانی آرایا صنعت، تخیل، فیلمیران، انجمن سینمای جوان و بنیاد سینمای فارابی را مدنظر قرار دادیم. - کتابی
به زبان انگلیسی مشتمل بر معرفی 70 فیلم از منتخب فیلمهای ایرانی 2012 ساخته کشورمان را منتشر کردیم. - بازار فیلم کن برای ما شکل تفریحی ندارد بلکه طبق برنامه از پیش تعیین شده اقدام کرده و باید هم گزارش اقدامات خود را اطلاع دهیم. - در سال آینده نمایندگانی از رسانهها را به جشنواره کن اعزام خواهیم کرد که بیشتر هزینه آنان بر عهده خود ما خواهد بود.