اخبار آرشیوی

کدخبر: 590520

عضو شورای عالی فضای مجازی: بازی‌های رایانه‌ای بومی رقیب گیم‌های خارجی هستند و می‌توان با ترجمه محصولات بومی به زبان‌های مختلف، امکان انتشار گیم‌های ایرانی در دنیا را بیش از پیش فراهم کرد/ به دلیل عدم توجه به کپی رایت صنعت بازی‌های رایانه‌ای نتوانسته است جایگاه خود را پیدا کند

به گزارش «نسیم»، رسول جلیلی افزود: - صنعت بازی رایانه ای در جامعه جهانی با توجه به فضای موجود و تاثیرگذاری فرهنگی عظیمی که دارد، جایگاه نسبتا خوبی را پیدا کرده و سرمایه گذاران خوبی را به خود جذب کرده است. - در جامعه ایرانی، به دلیل بی توجهی به قانون حمایت از مالکیت معنوی محصولات خارجی، صنعت بازی های رایانه ای نتوانسته است جایگاه خود را پیدا کند و ما در این هنر صنعت در ابتدای راه هستیم. - مسوولان فرهنگی تا حدی با وضعیت و شرایط بازی های رایانه ای به عنوان هنرصنعتی نوپا آشنا هستند و در عین حال مخاطبان نیز باید با محتوای بازی های رایانه ای به درستی آشنا باشند. - بازی‌های رایانه‌ای برای نوجوانان و جوانان یک نیاز است و بازی های رایانه ای به دلیل استفاده از فن آوری های جدید و ابزارهای نوین و اجرا در فضای شبکه، هیجان خاصی را برای مخاطبان ایجاد می کند از این رو این هنر صنعت به یکی از متداول ترین ابزار سرگرمی نسل جوان تبدیل شده است. - امروز رقابت سختی بین محصولات خارجی و بومی گیم وجود دارد؛ تعدادی از کارهای اخیر کیفیت خوب و محتوای پرمغز دارند و بر اساس مشاهیر و افتخارات ملی تهیه شده اند که هم از نظر محتوایی و عملکرد فنی کاملا قابل قبول هستند. - بازی های رایانه ای بومی برای صادرات موثر باید به زبان های مختلف دنیا ترجمه شود و این مهم در ترویج استفاده گیم های ایرانی اثر بسزایی خواهد داشت.
ارسال نظر: