اخبار آرشیوی

کدخبر: 622387

نشست خبری اولین جشنواره و نمایشگاه لوازم‌التحریر ایرانی/۱- دبیر جشنواره: امسال ۱۰ برند ایرانی و ملی تولید کردیم ولی با وجود انعکاس خوب رسانه‌ای برای توزیع در بازار مشکل داشتیم/ پیشنهاد شد به دلیل قیمت ارزان‌تر، این لوازم‌التحریر را در چین تولید کنیم اما نپذیرفتیم

به گزارش خبرنگار «نسیم»، سعید حسینی در بخش‌های دیگری از این نشست که عصر امروز در محل کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، ضمن اعلام این مطلب افزود: - با توجه به اهمیت موضوع لوازم التحریر و جای خالی محصولات ایرانی و وفور کاراکترهای غربی در بازار و عدم فعالیت مجموعه های داخلی در این حوزه ، تصمیم گرفتیم به این حوزه ورود کنیم . - با وجود مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در یازده سال پیش تازه استارت کار خورده و عملیاتی شروع شده که اجرا بشود. - لوازم التحریر درسال بالغ بر 4 هزار میلیارد تومان گردش مالی در کشور دارد . - مخاطب لوازم التحریر در سنی است که شخصیت اش در خردسالی و نوجوانی شکل می گیرد به لحاظ تربیتی موثراست . - از سال گذشته یک مجموعه برند مثل قاصدک،ایام را به عنوان فضا سازی و حرکت اولیه آغاز کردیم و مورد استقبال خوبی در بازار قرار گرفت ولی بدلیل درخواست و تقاضا در توزیع و تولید بدلیل مسایل مالی و برخی ناهماهنگی ها دچار مشکل شدیم. - امسال 10 برند ایرانی و ملی را با فضاسازی تولید کردیم ولی علرغم انعکاس خوب رسانه ای در توزیع در بازار مشکل داشتیم. - جشنواره و نمایشگاه تحریر ایرانی را طراحی کردیم که هم بعد رسانه ای داشته باشد و هم مسولین و دانش آموزان مدارس و دانشجویان بازدید کنند و محصولات به عنوان یک مطالبه مردمی دیده شود و دولت هم حمایت کند و همچنین فرصتی باشد برای بحث های کارشناسی و نقد که با برگزاری جلسات در خصوص طرحهای نشر یافته و فعالیتها صورت گیرد. - پیشنهادهایی به ما شد که کالاهایمان را در چین تولید کنیم چون به قیمت ارزان تیر تمام خواهد شد که ما قبول نکردیم . - با 400 نمایشگاه پاییزه نامه نگاری کردیم که هماهنگ کنید ولو یک غرفه از لوازم التحریر ایرانی توزیع شود. - عموم برندها با محصولات داخل بازار قابل رقابت هستند و ما برای این نمایشگاه 4 نوع بن تخفیف ویژه برای بازدید کنندگان تدارک دیده ام که گروه اول برای مدارس و مهدهای کودک بن 20 درصدتخفیف، رسانه ها و فعالین فرهنگی30 درصد تخفیف، برای کارمندان و مسولین 30 درصد تخفیف،و برای عموم مردم و بازدید کنندگان 15 در صد تخفیف که در معابر عمومی هم توزیع خواهد شد. - جمع بندی ما این است که کار فرهنگی باید مستقل باشد و کالایی که تولید می کنیم بتواند فروش کند و چرخه اش مستقل بشود و انتظار ما از دولت هم این است که تسهیلات بانکی در اختیار ما قرار دهد و در توزیع تولیدات لوازم التحریر ما را یاری کند. متاسفانه ما مراکز دولتی داریم که کاراکترهای غربی خرید می کنند. - مخاطبین از طریق سایت ایران نوشت و زندگی دات نت هم می توانند خرید اینترنتی داشته باشند. - فردا با اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان امضای تفاهمنامه خواهیم داشت تا اینکه استقبال بهتر و بیشتری از نمایشگاه صورت گیرد و برای اینکه در طول سال در مدارس و نمایشگاهها نوشت افزار ملی ایرانی را توزیع کنیم برنامه داریم. - در نظر داریم در حوزه طراحی شخصیت‌هایی از جهان اسلام هم ورود پیدا کنیم. در حوزه صادرات تحریر ایرانی نیز فعال خواهیم بود به کشورهایی مانند عراق،افغانستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس. در مجموع تا شش ماه آینده به 10 کشور صادرات خواهیم داشت.
ارسال نظر: