مدیرعامل بانک سپه: اقتصاد مقاومتی مصونیت کشور را تضمین میکند

کدخبر: 890278

تقوی‌نژاد تصریح کرد: ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به معنای مصونیت اقتصاد ما از معیارهایی‌است که در خارج از مرزها برای کشور ما در نظر گرفته می‌شود

به گزارش «نسیم»، سید کامل تقوی نژاد اظهار داشت : فشارهایی که استکبار جهانی از ابتدای انقلاب اسلامی به ما تحمیل کرده ، در حال حاضر بر اقتصاد ایران متمرکز است.
وی گفت: باید اقتصاد کشور چنان مصونیتی پیدا کند و آنچنان بر پایه های مستحکم و واقعی بومی شده اقتصاد علمی متکی باشد که هیچ کسی به آن آسیب نزند.
تقوی نژاد در ادامه با بیان اینکه همه اقشار جامعه در آزادسازی خرمشهر نقش داشتند ، گفت: بسیجی باید پشت سر رهبر خود حرکت کند و میزان و ترازوی اعمال او ولایت باشد.
سید کامل تقوی نژاد در این همایش که با حضور خانواده همکاران بسیجی و به همت حوزه مقاومت بسیج شهدای بانک سپه برگزار شد ، اظهار داشت: همه فعالیت هایی که در حال حاضر در بانک انجام می شود به جهت همراهی خانواده بزرگ بانک سپه است که با درک شرایط هم سو با اهداف بانک حرکت می کنند.
وی در این مراسم ضمن تشکر از اعضای شورای فرماندهی بسیج، همکاران و همچنین اعضای حوزه مقاومت بسیج که در همه امور بانک پیشتاز هستند و اکنون هم در صحنه بزرگ اقتصادی و آبادانی در بانک فعالیت می کنند ، گفت : اعتقاد دارم که اگر موفقیتی در بانک حاصل می شود ، مرهون آرامشی است که در خانواده بانک سپه و تک تک همکاران برقرار است و نشانه همراهی و همسویی همکاران و خانواده های آنها است که ما با فراق بال انجام وظیفه می کنیم. مدیرعامل با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که امسال را به نام سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی مزین کرده است خاطر نشان کرد: لازم است با روحیه فداکاری و ایثارگری که در تک تک همکاران وجود دارد و با مدیریت صحیح و منطقی در جهت منافع ملت و رسیدن به اهداف بزرگ اقتصادی و فرهنگی در جامعه حرکت و تلاش کنیم.
وی ادامه داد: باید این حرکت و تلاش ما با علم و منطق و توام با ارزشها همراه باشد تا با روحیه و جهش جدید مدیریت جهادی را شکل دهیم.
آقای تقوی نژاد با بیان اینکه مدیریت جهادی لازمه امروز اقتصاد کشور است ، یادآور شد: اقتصاد کشور ما بانک محور است و بیش از 70 درصد فعالیت اقتصادی ما بوسیله بانکها و با همراهی آنها حاصل می شود. طبیعتاً اگر این نوع نگاه و بینش در سیستم بانکی حاکم شود شرایط اقتصادی کشور متحول خواهد شد.
مدیرعامل با اشاره به اینکه مسیر و راه روشن است و باید به خود تکیه کنیم ، گفت: باید فضا و تعریف جدیدی از بسیج و بسیجی در ذهن ما بوجود بیاید. همان مفهومی که اکنون با یادآوری خاطره شهدا که در مقاطع مختلف جان خود را در راه مقدسی ایثار کردند که امام راحل آن را به درستی تبیین کرده بودند.
وی با بیان اینکه همه شما کسانی هستید که با مفهوم شهید، شهادت، بسیج و ایثار و مفاهیم مقدس از این قبیل آشنایی کامل دارید ، افزود: بسیجیان افرادی هستند که اهداف بزرگی دارند و جانشان را در راه مرزهای عقیدتی، فکری و جغرافیایی برای دفاع از این کشور گذاشتند و خونشان را هدیه کردند. آقای تقوی نژاد با اشاره به اینکه بسیج نهالی است که امام (ره) از آن تعبیر به شجره طیبه کرده اند، گفت: این شجره طیبه بالنده، رو به رشد، پاینده و مقاوم است و به همین خاطر هم مقام معظم رهبری می فرمایند که بسیجی کسی است که در همه صحنه ها حاضر است.
وی تصریح کرد: بسیج درخت تنومندی است که از خون شهدا و از ایثارگری های تک تک مردم ما بارور شده و این درخت چنان تنومند است که هیچ کس نمی تواند خللی در آن وارد کند. مدیرعامل بانک سپه اضافه کرد: در طول انقلاب آحاد ملت ایران اعم از زن و مرد، پیر و جوان و تمام طبقات اجتماعی و اقتصادی جامعه ما در راه دفاع از ارزشهای انقلاب و دستاوردهای آن تلاش می کردند و همسو و هم جهت توانستند با بسیج عمومی در کشور تحول بزرگی را رقم بزنند. وی با بیان اینکه بسیجی که در کشور ما وجود دارد نمونه آن را در کشورهای دیگر نمی توانیم پیدا کنیم افزود: تنها جایی که می توانیم مثال بزنیم و بگوییم بسیجی این ویژگی ها را داشت و با این ویژگی ها توانست موثر باشد لشکر مخلص پیامبر (ص) است. آقای تقوی نژاد با اشاره به اینکه بسیجی واقعی مقداد، سلمان، ابوذر و مالک اشتر است تصریح کرد: بسیجی باید پشت سر رهبر خود حرکت کند و میزان و ترازوی اعمال آن ولایت باشد ، بسیجی جلوتر از رهبر خود نیست و باید پشت سر رهبر و آرمان های امام خود حرکت کند.
وی گفت : امروز هم اگر کشور ما در بخش های سیاسی و اقتصادی نیازمند حماسه جدید است ، مطابق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی است.
آقای تقوی نژاد در ادامه سخنانش افزود : مقام معظم رهبری هم بر این موضوع صحه گذاشته اند که بسیجی فردی آگاه و متفکر است که با درک ویژگی ها و شرایط زمانه خودش در صحنه حضور دارد.
مدیرعامل بانک سپه با بیان اینکه، امام (ره) با درک این نکته که این کشور و ملت دل در گرو ائمه (ع) ، رسول الل (ص) و دین دارد ،بسیج را بنیان نهادند ، گفت: امام نهادی را بنیان گذاشتند که هیچ گونه مشابه خارجی در دنیای فعلی نداشت. وی با اشاره به اینکه بسیجی فردی آگاه و متفکر است و ایثارگری بسیجیان ما در میدان نبرد بود که این راه را انتخاب کرده اند ، افزود: همراهی خانواده بسیجیان جزء ارزش های بالایی است که آن را با ابزارهای مادی نمی توان قیمت گذاری کرد.
مدیر عامل بانک سپه افزود : اراده ای که همراه با ایمان و از خودگذشتگی و عشق در دل و جان بسیجیان بوجود آمده، باعث شده است تا هیچ ابزار نظامی نتواند مقابل اراده ملت ایران ایستادگی کند و اکنون ثمره آن ارزش ها در اختیار ملت ایران است.
وی با اشاره به اینکه بسیج شجره طیبه است که روز به روز پاینده، رو به رشد و تنومندتر می شود ، اظهار داشت: در زمان جنگ حضور در جبهه یک ارزش بود و امروز کمک به اقتصاد کشور یک ارزش است. حرکت بر مبنای اقتصاد مقاومتی یک ارزش است و فعالیت بر مبنای مدیریت جهادی می تواند اقتصاد کشور را سامان دهد. آقای تقوی نژاد در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه بانک سپه دارای افتخارات بسیار زیادی در طول 90 سال فعالیت است ، افزود: بزرگترین سرمایه بانک سپه نیروی انسانی آن است. منابع انسانی بانک سپه بزرگترین سرمایه و ثروت بانک است. همکاران ما در بانک سپه جزء باسوادترین و سالم ترین عناصر سیستم بانکی کشور هستند. وی با اشاره به اینکه بانک سپه در مسیر و حرکت جدید برای پیشرفت قرار گرفته است گفت: افتخار می کنیم
بزرگترین شرکت سرمایه گذاری که نیازهای اساسی کشور را در بخش های مختلف اعم از فولاد، سیمان، پتروشیمی، نفت و سایر بخش های اقتصادی تامین می کند با سرمایه گذاری بانک سپه به دست پرتوان همکاران محقق شده است.
وی با اشاره به اینکه با تدوین راهبردهای اساسی که مهم ترین آن سرمایه گذاری بر روی نیروی انسانی است ، حرکت های جدیدی در کشور آغاز شده است افزود: بانک سپه بانک اول کشور است و باید به انتخاب اول مشتریان در کشور تبدیل شود. این کار نیازمند همراهی و همکاری همه بخش های بانک است و در حال حاضر بانک سپه جزء سه بانک اول کشور در کفایت سرمایه است. مدیرعامل در ادامه صحبت هایش با بیان اینکه بسیجیان دلسوزترین، مومن ترین و مخلص ترین عناصر کاری در بانک هستند تاکید کرد: مسئولیت شناسی و تعهد سازمانی بسیجیان برای ما مایه افتخار است. آقای تقوی نژاد اضافه کرد: همکاران ما باید مفهوم بسیجی بودن را در خانواده های خود نهادینه کنند چرا که همراهی خانواده ها باعث کسب افتخارات بیشتر برای بانک است.
وی با اشاره به اینکه تصمیم های ما مبتنی بر مشارکت جمعی است گفت: کمک و همراهی خانواده ها در تصمیمات در جهت رفاه حال همکاران موثر خواهد بود. وی افزود: بانک سپه یک جهش بزرگ را در پیش دارد و هدف بزرگی را انتخاب کرده است که این راه را بسیجی وار پیش خواهد برد.
ارسال نظر: