جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران: جمهوری اسلامی منهای عدالت حرفی برای گفتن ندارد

کدخبر: 891525

مجمع عمومی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در بیانیه‌ای پایانی خود تاکید کرد: "عدالت"، آرمان انقلاب است و دولت باید در مجامع جهانی عدالت را مطرح کند نه "اعتدال" را

به گزارش «نسیم»، مجمع عمومی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با عنوان " آرمان انقلاب، عدالت یا اعتدال" اواخر هفته گذشته برگزار شد. بیانیه پایانی این مجمع که امروز منتشر شده، بدین شرح است:

"گفتمان عدالت، یك گفتمان اساسی است، همه چیز ماست، منهای آن جمهوری اسلامی هیچ حرفی برای گفتن نخواهد داشت." (رهبرانقلاب اسلامی)

انقلاب اسلامی ایران به عنوان نقطه عطف جدیدی از تقابل تاریخی حق و باطل از همان ابتدا جنگی تمام عیار با جبهه کفر و استکبار به نمایش گذاشت. دستگاه استکبار نیز با تمام توان خود، سعی در خاموش کردن این نور داشت و البته راه به جایی نبرده و نخواهد برد.

از آنجا که امید آزادیخواهان جهان به ملت بزرگ ایران است، لازم دیدیم با توجه به دهه پیشرفت و عدالت چند نکته ای را متذکر شویم:

اسلام دو وسیله دارد که به کمک آن، می تواند بر ادیان عالم پیروز شود و همه دل ها را جذب کند. یکی منطق قوی و استدلال محکم که اسلام از آن برخوردار است. دیگری عدالت به معنای حقیقی کلمه که این دو، ابزاری برای پیشرفت اسلام اند. نظام اسلامی باید عدالت را محور همه برنامه ریزی های خود قرار داده و برای تامین آن در بخش های مختلف برنامه ریزی کند.

از طرف دیگر چند صباحی است دولت محترم واژه اعتدال را در مجامع داخلی و خارجی بکار می برد. باید به دولت یادآور شد که نمی توان از اعتدال به عنوان یک قضیه کلی یاد کرد. عدالت، آرمان انقلاب است. دولت باید در مجامع جهانی عدالت را مطرح کند. دولت اسلامی موظف به اجرای عدل است و نه اعتدال، زیرا اعتدال فقط معنایش آن است که ببینیم دیگران چه می خواهند نه آنکه عدالت چه اقتضایی دارد. بنابراین دولت باید برای برقراری عدل در جامعه تلاش کند نه آنکه به ایجاد اعتدال روی آورد.

ما نمی خواهیم کسی را متهم کنیم که اگر سخن از اعتدال گفت، می‌خواهد خلاف اسلام رفتار کند، و ضد اسلام است، همه دلشان می خواهد به وظیفه ‌شان عمل کنند، اما باید در انتخاب گفتمانی که توسط دولت تکرار می شود و مردم دنیا آن را می شنوند دقت کرد. اعتدال بی مبدأ و منتها واقعیت ندارد. عدل از بافضیلت ترین فضایل و اعتدال عکس آن است. با اعتدال نه می توان حق و باطل را شناخت و نه فضیلت و رذیلت را. همان طور که مطهری های زمان نیز این تذکر را داده اند. فرق اساسی عدل و اعتدال آن است که در عدل هرچیزی در جای خود قرار می گیرد پس نقصی ندارد؛ ولی در اعتدال و تعادل با توجه به عرضه و تقاضا کارها صورت می گیرد، و برابر خواست مردم سخن گفته و برنامه تولید می‌شود.

ما نگران مکتب سازی دولت هستیم. توصیه می کنیم دولت بجای مکتب نیاوران، آرمان تحقق دولت اسلامی را پیگیری کند. بنظر می رسد دولت نظریه عدالت را قبول ندارد. و بدنبال مسیر طی شده دولت های سازندگی و اصلاحات است. البته جای تعجب هم نیست آنگاه که معاون اول دولت رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی نیز هست.

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران آرزوی موفقیت دولت را دارد چرا که موفقیت دولت موفقیت نظام اسلامیست و البته در این راه از هیچ راهنمایی و تذکری دریغ نمی کند. امید است دولت نیز با اتکای به خدا و استفاده از الگوهای ناب اسلامی به فکر رفاه و سعادت مردم و مبارزه با فقر و فساد و تبعیض باشد.

ارسال نظر: