دریاچه‌ای كه متری پنج میلیون تومان میارزد

کدخبر: 892371

گزارش «نسیم» از قیمت خانه در غرب تهران / از ۲.۵ تا ۱۱ میلیون تومان برای هر مترمربع / پنج میلیون اختلاف قیمت در یك منطقه

سرویس اقتصادی- سهیلا روزبان: به گزارش خبرنگار «نسیم»، پیرو انتشار گزارشی در خصوص قیمت مسكن در شمال تهران این بار به غرب تهران رفتیم تا از ریز قیمت‌ها در این منطقه از پایتخت آشنا شویم. پس از انقلاب اسلامی به دلایل مختلف از جمله سرریز جمعیت تهران از مناطق مركزی و جنوبی و سیل مهاجران به تهران منطقه غرب تهران كه روزگاری تا چشم كار می‌كرد در آن زمین خالی مشاهده می‌كردید، با افزایش جمعیت و توسعه چشم‌گیری روبه‌رو بوده است. پونك، شهران، آریاشهر ، بلوار فردوس، جنت‌آباد، شهرك اكباتان، ‌اشرفی اصفهانی، سردار جنگل و دریاچه چیتگر از جمله محله‌های واقع در این منطقه است طی 10 سال گذشته شاهد رشد ساكنین و به تبع آن افزایش قیمت در آن بوده‌ایم به طوری‌كه این روزها دیگر به یكی از مناطق مطلوب و البته گران قیمت تهران تبدیل شده است. اما نكته قابل توجه در منطقه غرب تهران تنوع بالای قیمت‌هاست چنانچه خانه‌هایی با قیمت 2.5 میلیون تومان در هر مترمربع تا11 میلیون تومان را نیز در این محدوده خواهی یافت.

رونق در بازار

گشتی در بازار مسکن این منطقه كه محدوده بسیار بزرگی را در بر می‌گیرد نشان می‌دهد كه این روزها بازار از رونق بیشتری برخوردار بوده و همین امر موجب شده تا قیمت‌ها نسبت به گذشته با كمی افزایش مواجه شود. در چنین شرایطی دیگر فروشندگان حاضر نیستند املاك خود را به قیمت‌های پایین‌تر از گذشته عرضه كنند و می‌گویند در حال حاضر نرخ‌ها در كف خود قرار دارد بر همین اساس مگر مواردی خاصی كه ناچار به فروش هستند، دست از معامله بر كشیده‌اند و به اجاره واحدهای خود روی آورده‌اند و تنها كسانی كه قصد معاوضه ملك خود را دارند تمایل نسبی برای فروش و خرید واحد جدیدی را دارند.

اما این بررسی‌ها از بازار معاملات خرید و اجاره بهای مسكن نشان می‌دهد كه فارغ از ركود حاكم بر بازار در مقایسه با سال گذشته، بسیاری كه منتظر پایان فصل مدارس بوده‌اند این روزها با جدیت بیشتری به دنبال خرید ملك دلخواه خود هستند و همین امر بازار معاملات را كمی تكان داده و رونق در حال بازگشت به معاملات است.

در واقع بازار مسکن مناسب خریداران واقعی است که پول کافی و نقد برای خرید دارند، زیرا به دلیل کاهش سود حاشیه ای در این بازار، دلالان و بسازبفروش ها وارد نمی شوند، بنابراین خریداران واقعی می‌توانند با نرخ های بهتری به دنبال مسکن مناسب باشند .

قیمت‌ها به كف رسیده منتظر كاهش دوباره نباشید

یکی از بنگاه‌داران منطقه تهرانسر در گفتگو با «نسیم» با بیان اینكه در حال حاضر قیمت‌ها به كف خود رسیده است، در پاسخ به برخی اظهارات مبنی بر كاهش قیمت مسكن در ماه مبارك رمضان و بعد از آن می‌گوید: در حال حاضر زمزمه‌‌هایی از افزایش 25 درصدی قیمت آهن و دیگر مصالح ساختمانی به گوش می‌رسد بر همین اساس نمی‌توان انتظار كاهش قیمت داشت.

محمدی با بیان اینكه هرچند به دنبال افزایش قیمت قدرت خرید مردم كاهش خواهد یافت، می‌افزاید: البته باید توجه داشت كه هیچ بساز بفروشی حاضر نیست كه خانه خود را به پایین‌تر از قیمت تمام شده ساخت بفروشد.

به گفته وی، در حال حاضر یك واحد دو سال ساخت 60 متری در شهرك دریا منطقه تهرانسر به قیمت 230 میلیون تومان و یك واحد 48 متری بدون پاركینگ و عمر 10 سال به قیمت 170 میلیون تومان برای فروش گذاشته است.

هر مترمربع در ستارخان 7 میلیون و 200 هزارتومان

گفتنی است كه در حال حاضر هر مترمربع یك واحدنوساز در ستارخان خیابان كیا به قیمت 7 میلیون و 200 هزار تومان و یك واحد 100 متری در طبقه دوم با پاركینگ به قیمت 720 میلیون تومان معامله می‌شود این در حالی است كه یك واحد 151 متری ، 5 سال ساخت بدون پاركینگ در ضلع شمالی ستارخان خیابان تهران ویلا 800 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

دریاچه، بهانه‌ای برای افزایش قیمت

ناگفته نماند بازار مسکن در منطقه 22 تهران به خصوص در حاشیه دریاچه مصنوعی چیتگر از ابتدای عملیاتی شدن طرح این دریاچه مورد استقبال بسیاری از متقاضیان مسکن قرار گرفت. حال كه این دریاچه مصنوعی آبریزی و تکمیل شده است قیمت واحدهای مسکونی و زمین‌های مشرف به دریاچه از افزایش قیمتی چشم‌گیری برخوردار شده است. به طوری كه بهای برج‌های مشرف به این دریاچه كه زیبایی چشم‌نوازها به هنگام تاریكی هوا برخوردار بوده بعضا به بیش از10 میلیون تومان هم رسیده است حتی گفته می‌شود كه بهای واحدهای مسكونی در طبقات بالایی به قیمت‌های بیشتری در مقایسه با طبقات پایینی فروخته می‌شودحال آنكه در برخی از خیابان‌های این منطقه قادر به خرید خانه‌هایی به قیمت 5 میلیون تومان در هر مترمربع هستی.

برخورداری یكی از فعالان بازار در این منطقه از افزایش قیمت خانه در این منطقه از ابتدای سال خبر داد و خاطرنشان کرد: دریاچه چیتگر به اندازه‌ای که ارزش املاک حاشیه و مشرف به دریاچه را تحت تاثیر قرار داده، بافت مسکونی داخل شهرک را تحت تاثیر خود از لحاظ قیمت قرار نداده است.

5 میلیون اختلاف قیمت در یك منطقه

این مشاور املاک با بیان اینكه «دوری یا نزدیکی به دریاچه» بند جدید اضافه شده به آگهی فروش املاک منطقه 22 است که سبب شده مالکان با تکیه بر آن دلیلی برای افزایش قیمت فروش ملک خود در مقایسه با قبل از زمان آبگیری دریاچه چیتگر داشته باشند، خاطرنشان کرد: به دلیل وجود این دریاچه پروژه‌های بسیاری به منظور ساخت و ساز در حال اجرا است؛ چراکه تقاضا افزایش یافته است.

گزارش‌های میدانی خبرنگار ما حاكی از آن است كه یك واحد 110 متری در حال ساخت در طبقه سوم واقع در خیابان امیركبیر دریاچه چیتگر 600 میلیون تومان و یك واحد 80 متری در میدان ساحل 700 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

ثبات قیمت در منطقه سردار جنگل

همچنین بهای هر مترمربع یك واحد مسكونی نوساز با استخر و سونا و درسردار جنگل 5 میلیون و 500 هزار تومان تعیین شده است كه به گفته بنگاه‌داران تغییر چندانی در مقایسه با دو ماه گذشته نداشته و از نوعی ثبات نسبی برخوردار بوده حال آنكه یك واحد 70 متری در خیابان بهار جنوبی بلوار فردوس 378 میلیون تومان به فروش رسیده است.

در این بین در صورتی كه علاقه‌مند به خرید یك واحد در یك برج نوساز در شهرك غرب تهران باشید باید دست كم بیش از یك میلیارد تومان هزینه كنید . داداشی یكی از فعالان بازار مسكن در این منطقه بهای هر متر مربع از واحد مسكونی 120 متری در برج كلاسیك واقع دراین منطقه را 11 میلیون تومان اعلام كرد و افزود: شاید عرف بازار در این منطقه 8 تا 9 میلیون تومان باشد اما به توجه به امكانات به كار برده شده در این واحد بسیاری حاضرند كمی بیشتر هزینه كنند ولی در مقابل در یك واحد لوكس را خریداری كنند. جاده تندرستی ، جكوزی اختصاصی برای هر واحد، سالن اجتماعات، باشگاه ورزشی با بهترین امكانات،آلاچیق در فضای سبز، آبشار معلق، اتصالات كربنی ،‌لوله‌های سوئدی از جمله آبشن‌های واحدهای مسكونی این برج 11 طبقه هستند. به گفته وی هیچ یك از ابزارآلات به كار رفته در این برج ایرانی یا چینی نبوده و همگی متعلق به كشور‌های اروپایی هستند.

اما در سوی دیگر این منطقه كم نسیتند واحدهای مسكونی كه بهای آن 2 میلیون و 500 هزار تومان است و می‌توانی با داشتن 150 میلیون تومان یك واحد نقلی 60 متری را خریداری كنی. چنانچه خیابان آزادی، مهرآباد شمالی و جنوبی، سی متری جی، یافت‌آباد، 20 متری شمشیری، 21 متری جی، بلوار استاد معین و پل ساوه ازجمله محله‌های منطقه غرب است كه به قیمت حدود 2.5 تا 3.5 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

در جیحون تیموری آپارتمانی 64 متری و یکخوابه با پارکینگ و انباری و عمر 12 ساله متری3 میلیون و 200 هزار تومان فروخته می شود.

ارسال نظر: