مدیرعامل بانک پاسارگاد: تمام مطالبات معوق بانکی قابل وصول است

کدخبر: 892536

قاسمی تصریح کرد: پدیده رکود اقتصادی موجب عدم بازپرداخت معوقات بانکی بدهکاران شد اما با اقدامات انجام شده تمام این مطالبات قابل وصول است/ بخش مسکن هنوز در اقتصاد ما پیشرو است

به گزارش «نسیم»، مجید قاسمی در رابطه با مطالبات معوق بانکی اظهار داشت: در بحث مطالبات معوق بعضی از تسهیلات تکلیفی است که تحت الشعاع اعتبارسنجی قرار می‌گیرد اما به دلیل رکود اقتصادی حاکم بر شرایط مالی کشور نمی‌توان انتظار داشت برگشت تسهیلات به روانی صورت بگیرد.
وی ادامه داد: متأسفانه از سال 86 با تصمیمی که دولت وقت در بخش وام مسکن گرفت، توقف جدی در تسهیلات مسکن ایجاد شد.
مدیرعامل بانک پاسارگاد تصریح کرد: بخش مسکن هنوز در اقتصاد ما پیشرو است و بیش از 400 گروه به تبع آن در کشور فعال می‌شوند.
قاسمی گفت: این تصمیم بدون مطالعه دولت وقت در سیاست‌های پولی موجب شد تا مرموزترین پدیده اقتصاد که قیمت است فعال شده و پدیده رکود در اقتصاد رشد کند.
وی افزود: بدیهی است در چنین شرایطی فعالان اقتصادی سالم با مشکل مواجه شوند.
مدیرعامل بانک پاسارگاند تأکید کرد: عمده تسهیلات پرداخت شده و مطالبات معوق قابل وصول است و در صورتی که اقتصاد ما از رکود خارج شود و به سمت رونق سوق یابد، تمام مطالبات وصول می‌شود.
قاسمی خاطرنشان کرد: با کمک دولت و قوه قضایی و اقداماتی که در حال انجام است اندکی از بدهکاران که قصد بازگرداندن مطالبات را ندارند مجاب می‌شوند.
ارسال نظر: