مستند برگزیده سینماحقیقت در برنامه "سینما روایت" پخش و نقد میشود

کدخبر: 892885

سومین جلسه "سینما روایت" كه ۱۸ خرداد ساعت ۱۸ در مجتمع اسوه برگزار میشود به پخش "جنایت در سكوت" بهروز نورانیپور اختصاص یافت؛ این اثر تاكنون جوایز بسیاری از جشنواره‌های داخلی و خارجی گرفته است

به گزارش «نسیم»، مستند "جنایت در سكوت" به تهیه كنندگی و كارگردانی بهروز نورانی پور كه جوایز متعدی را در جشنواره های داخلی و خارجی كسب كرد، داستان یكی از روستاهای مرزی شهرستان سردشت در طول دوران جنگ بمباران شیمیایی راروایت می كند كه در آن مادر خانواده هر فرزندی را كه به دنیا می آورد پس از چند سال مبتلا به تاول های شیمیایی شده و به مرور بینایی‌اش را از دست می‌دهد. اما در این میان عبدالرحمن فرزند كوچكتر خانواده برای دیدن مبارزه می‌كند... .

«جنایت در سكوت» در شانزدهمین جشنواره فیلم Sole Luna پالرمو ایتالیا جایزه بهترین فیلم مستند را برای نشان دادن اثرات ناگوار جنگ دریافت كرد. این مستند تا به حال موفق به كسب جوایز مختلفی مانند جایزه بهترین فیلم مستند از جشنواره فیلم رویش، جایزه بهترین فیلم مستند از جشنواره فیلم سینما حقیقت، جایزه بهترین فیلم مستند از جشنواره فیلم آوا، جایزه بهترین فیلم مستند از جشنواره فیلم جیپور هندوستان، جایزه بهترین فیلم مستند از جشنواره فیلم آكبانك تركیه، جایزه بهترین فیلم مستند از جشنواره فیلم SOLELUNA- selezione و ... شده است.

گفتنی است این برنامه یكشنبه 18خرداد ساعت 18 در مجتمع فرهنگی اسوه برپا خواهد شد و بعد از اکران فیلم، جلسه نقد و بررسی با حضور كارگردان و عوامل فیلم برگزار می شود.

ارسال نظر: