حقانی: نمی‌توان شهرداری را مقصر همه اتفاقات شهر از جمله از بین رفتن باغ‌های تهران دانست

کدخبر: 893287

عضو شورای شهر تهران با دفاع از عملکرد شهرداری تهران در توسعه کمربند سبز پایتخت گفت: کمربند سبز تهران، شهر را از بسیاری مشکلات همچون توسعه ساخت و سازها حفظ کرده است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، محمدحقانی افزود: قبل از انقلاب، سرجمع کمربند سبز تهران اعم از پارک جنگلی لویزان، پارک چیتگر ، سرخه حصار و محوطه فرودگاه مهرآباد تنها 4500 هکتار بوده است اما از سال68 با وقوع تحولی که در مدیریت شهری تهران رخ داد، کمربند سبز تهران تا اوایل سال 82، به 25 هزار هکتار افزایش یافت. اما در ادامه شاهد توجه جدی مدیریت شهری کنونی به این کمربند سبزبوده ایم. به طوری که در 10سال اخیر این کمربند سبز به 35 هزار هکتار افزایش یافته که این توسعه قابل تحسین است .

حقانی همچنین اذعان کرد: در داخل شهر تهران نیز جدا از آنکه اگر زمینی بوده همچون پارک ولایت به فضای سبز تبدل شده است، در توسعه پارک‌ها نیز کارخوبی صورت گرفته است. البته هنوز هم نیاز به افزایش فضای سبز در شهر هستیم که در این راستا هم شهرداری برنامه های خوبی در دست اقدام دارد .

وی تاکید کرد: نمی توان همه موضوعات به ویژه از بین رفتن باغ های تهران را از چشم شهرداری دید چرا که امروز منابع و مسائل اقتصادی منجر به از بین رفتن باغات تهران شده است. مدیریت شهری نمی تواند به یک شهروند بگوید که باغت را نفروش و متاسفانه باید گفت مسائل اقتصادی بسیاری از طرح های شهری را زیر سوال برده است .

حقانی خاطرنشان کرد: یک از راهکارهای پیش روی مدیریت شهری مالکیت باغ‌هاست به طوری که شهرداری باغ را خریداری و آن را به پارک عمومی تبدیل کند تا بدین ترتیب مالک زمین هم به منافع مالی دست پیدا کند که البته باید به تامین منابع مالی آن هم توجه کنیم .

ارسال نظر: