رئیس انجمن دوستداران میراث فرهنگی فارس: طرح گردشگری فرهنگی محور اتصال توسعه است

کدخبر: 893422

منیاتی افزود: مسئولان هیچ اقدامی در سال گذشته در اجرای طرح بسته گردشگری فارس نکردند/ این طرح می‌تواند بسیاری از رسومات اصیل شیرازی را برگرداند

به گزارش خبرنگار «نسیم»، مسعود منیاتی در نشست خبری با بیان اینکه در سال گذشته طرح بسته‌های گردشگری را در استان برگزار کردیم که به دلیل عدم حمایت مسئولان نتوانستیم نتیحه مناسب را از اجرای آن بگیریم، گفت: طرح گردشگری فرهنگی محور محکم اتصال توسعه اقتصادی و فرهنگی است. 400 مناسبت فرهنگی رسمی کشور در تقویم به ثبت رسیده است. تمام مناسبت‌های فرهنگی از دل مردم بیرون آمده پس باید مردم را در اجرای طرح‌های فرهنگی مشارکت داد.

به گفته رئیس انجمن دوستداران میراث فرهنگی فارس، در حال حاضر 1400 خانه تاریخی در استان فارس وجود دارد که 370 هکتار آن به تنهایی بافت تاریخی به جای مانده از دوره زندیه را به خود اختصاص داده است و 270 خانه از این تعداد نیز در فهرست آثار میراث ملی به ثبت رسیده‌ است. تا همدلی بین ارگان‌ها وجود نداشته باشد صیانت و حفاظت از آثار تاریخی امکان‌پذیر نیست. یکی از راه‌حل‌‌های احیای بافت‌های تاریخی از دید مسئولین تغییر کابری آنان است اما با مخالفت اساتید حوزه مرمت و معماری روبرو است، اگر خانه‌های تاریخی تغییر کاربری داده شوند هویت فرهنگی شهر نیز تغییر می‌کند.

وی در خاتمه با اشاره به اینکه مسئولان هیچ اقدامی در سال گذشته در اجرای طرح بسته گردشگری استان نکردند، تصریح کرد: امسال نیز طرح بسته گردشگری را در استان اجرا می‌کنیم؛ چراکه این طرح می‌تواند بسیاری از رسومات اصیل شیرازی را به شیراز برگرداند.

ارسال نظر: