ساندی تایمز: قطر برای هر رای  کسب میزبانی جام جهانی، ۱.۷ میلیون دلار رشوه داده است

کدخبر: 893523

این روزنامه نوشت: "محمد بن‌همام" این پول را از سرمایه شخصی خود پرداخت کرده است/ او برای پرداخت این رشوه‌ها مذاکراتی در سطح مقامات بلندپایه دولتی انجام داده است

به گزارش «نسیم» ساندی‌تایمز گزارش داد: محمد بن‌همام ترتیب مذاکرات سطح بالای دولتی را برای "ووراوی ماکودی" عضو تایلندی کمیته اجرایی فیفا برای گفتگو در مورد فروش گاز به ارزش ده‌ها میلیون دلار به تایلند فراهم کرده است. او همچنین برای دیدار با ولادیمیر پوتین قبل از پیروزی روسیه و قطر در جریان اعطای میزبانی جام های جهانی 2018 و 2022 دعوت شد.

این روزنامه می‌گوید در تحقیقات خود به میلیونها سند محرمانه دسترسی پیدا کرده است که نشان می‌دهند محمد بن‌همام دو نشست محرمانه با خاندان سلطنتی قطر برای مذاکره در مورد یک قرارداد مهم گازی با یک مشاور عالی‌رتبه ماکودی ترتیب داده است. ماهیت واقعی این قرارداد روشن نیست، اما تایلند به دنبال انجام مذاکرات مجدد با قطر برای خرید یک میلیون تن گاز مایع طبیعی در سال با قیمتی پایین تر بوده است. ماکودی دریافت امتیاز شخصی را بابت نقش خود رد کرده، اما توضیحی در اینباره نداده است. ساندی تایمز مدعی شد پولی که بن‌همام به مقامات آسیایی پرداخته از صندوقی است که تحت کنترل شرکت خصوصی "کم‌کو" متعلق به وی است و از این صندوق برای تبلیغات میزبانی قطر و همچنین انتخاب مجدد خود به ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا استفاده کرده است. بن‌همام روز 30 اکتبر 2010 یک ماه قبل از انجام رای گیری برای میزبانی جام جهانی، توسط روسیه به اجلاسی برای مذاکره در مورد روابط دوجانبه ورزشی میان قطر و روسیه دعوت شد. دو روز بعد، امیر قطر برای انجام مذاکرات در مورد قراردادهای مشترک تولید گاز میان دو کشور به مسکو رفت.

ارسال نظر: