سردار سجادیان: در مورد برج‌های زند شیراز استعلامی از نیروی انتظامی گرفته نشده است

کدخبر: 893566

فرمانده انتظامی فارس افزود: چهار باند مواد مخدر طی هفته گذشته در فارس منهدم شدند/ از این باندها ۱۳۰۸ کیلوگرم مواد مخدر کشف و در این رابطه ۲۰ خودرو توقیف و ۴۰ نفر نیز دستگیر شدند/

به گزارش خبرنگار «نسیم»، سردار سیروس سجادیان در نشست خبری با بیان اینکه استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس و تهران حوزه فعالیت این باندها بوده است، عنوان کرد: ارزش ریالی مواد مکشوفه بیش از 20 میلیارد و 950 میلیون ریال و ارزش ریالی خودروهای کشف شده نیز هفت میلیارد و 770 میلیون ریال برآورد شده است.

کاهش 15 درصدی سرقت در استان فارس با راه‌اندازی قرارگاه مبارزه با سرقت

وی در ادامه میانگین سنی افراد دستگیر شده را بین 25 تا 40 سال ذکر و اضافه کرد: با راه‌اندازی قرارگاه مبارزه با سرقت از ابتدای امسال تاکنون شاهد کاهش 15 درصدی این جرم در کل استان بوده‌ایم.

فرمانده نیروی انتظامی فارس اولویت جرائم در فارس را بر دو موضوع سرقت داخل اتومبیل و قطعات اتومبیل برشمرد و خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این قرارگاه تاکنون در سرقت داخل اتومبیل با کاهش 17 درصدی و در سرقت قطعات داخل اتومبیل با کاهش 40 درصدی رو به رو بوده‌ایم. همچنین نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش 7 درصدی سرقت از منزل، کاهش 50 درصدی سرقت از اماکن دولتی و کاهش 19 درصدی سرقت موتورسیکلت رو به رو بوده‌ایم.

سردار سجادیان همچنین از افزایش 50 درصدی جیب بری در دوماه و نیم گذشته در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: کشف طلا در این مدت 46 درصد افزایش داشته و قوع قتل 38 درصد کاهش و کشف سلاح نیز 46 درصد افزایش داشته است.

از ابتدای امسال تاکنون بیش از هفت تُن مواد مخدر کشف شده است

وی با اشاره به اینکه در کشف مواد مخدر با افزایش 28 درصدی رو به رو بوده‌ایم، تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از هفت تن مواد مخدر کشف شده که در این رابطه 3027 معتاد و 781 نفر قاچاقچی مواد مخدر در بخش کلان و خرد دستگیر شده‌اند.

فرمانده انتظامی فارس در خصوص آمار تصادفات در حوزه رانندگی نیز گفت: از ابتدای امسال تصادفات استان 12 درصد کاهش داشته که از این میان تصادفات جرحی 8 درصد افزایش و خسارتی 49 درصد کاهش داشته است. از ابتدای سال 98 درصد از مرتکبین که دستگیر شده‌اند مرد و مابقی زن بوده که 64 درصد آنان مجرد و 36 درصد متأهل و همچنین 77 درصد آنان بیکار هستند و 38 درصد آنان را نیز اتباع بیگانه تشکیل داده‌‌اند.

هنوز به صورت رسمی استعلامی از نیروی انتظامی در مورد احداث برج 25 طبقه شیراز گرفته نشده است

وی در خاتمه در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص برج دوقلوی شیراز بیان کرد: هنوز به صورت رسمی استعلامی از نیروی انتظامی در مورد احداث برج 25 طبقه گرفته نشده است که برای احداث این برج باید طرح پیوست رانندگی و ترافیکی داشته و نوع کاربری را مشخص کنند.

ارسال نظر: