"ماهی و گربه" خردادماه در ۹ فستیوال جهانی شرکت می‌کند

کدخبر: 894010

این فیلم سینمایی ساخته شهرام مکری و تهیه‌کنندگی سپهر سیفی خردادماه امسال در رویدادهای سینمای مثل جشنواره‌های "ترانسیلوانیا"، "لیما"، "سینه ماردین"، "سیدینی" و "ادینبورگ" حضور خواهد داشت

به گزارش «نسیم»، فیلم سینمایی «ماهی و گربه» ساخته شهرام مکری و تهیه‌کنندگی سپهر سیفی خرداد ماه امسال در ۹ رویداد سینمایی حضور خواهد داشت.

فیلم که محصول «ایران ‌نوین فیلم» است در اولین نمایش خود در برنامه «روزهای سینمای ایران» در کلن آلمان از ۸ تا ۱۱ خرداد در جشنواره فیلم های ایرانی مونیخ به نمایش درآمد. شهرام مکری در شهر کلن به معرفی فیلم خود پرداخت. سومین نمایش «ماهی و گربه» در بخش مسابقه سیزدهمین جشنواره فیلم «ترانسیلوانیا» در کشور رومانی بود که از ۹ تا ۱۸ خرداد برگزار شد.

چهارمین جشنواره فیلم مستقل «لیما» که از ۸ تا ۱۷ خرداد در کشور پرو برگزار شد، میزبان بعدی فیلم «ماهی و گربه» در بخش مسابقه بود که این فیلم تقدیرنامه هیات داوران این جشنواره را دریافت کرد. جشنواره فیلم «سینه ماردین» ترکیه، پنجمین رویداد سینمایی در خرداد ماه است که به نمایش «ماهی و گربه» پرداخت. این جشنواره از ۹ تا ۱۶ خرداد برگزار شد. این فیلم سینمایی همچنین، در هفتمین حضور بین المللی خود در خرداد ماه به عنوان فیلم افتتاحیه دومین جشنواره فیلم های ایرانی پاریس ۱۶ خرداد ماه به نمایش درآمد.

شصت و یکمین جشنواره فیلم« سیدنی» یکی از معتبرترین رویدادهای سینمایی جهان است که از ۱۴ تا ۲۵ خرداد ماه در کشور استرالیا برپا شده و «ماهی و گربه» یکی از دوازده فیلم بخش مسابقه جشنواره است که برای جایزه شصت هزار دلاری بهترین فیلم با فیلم های مطرح بسیاری مانند برنده جایزه خرس طلای برلین و آخرین آثار برادران داردن و ریچار لینکلیتر در رقابت است. شهرام مکری برای عرضه فیلم خود به استرالیا سفر کرده است.

اولین جشنواره فیلم «بِلد» در کشور اسلونی میزبان بعدی «ماهی و گربه» و سازنده اش، شهرام مکری است که از ۲۷ تا ۳۱ خرداد و در بخش مسابقه فیلم‌های بلند به نمایش درخواهد آمد. در این جشنواره علاوه بر جایزه بهترین فیلم، جایزه بهترین بازیگر مرد و زن و جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران هم اهدا می‌شود.

شصت و هشتمین جشنواره فیلم «ادینبورگ» که از ۲۸ خرداد تا ۸ تیر در اسکاتلند برگزار می شود، دو برنامه ویژه سینمای ایران در این دوره از جشنواره خود ترتیب داده که فیلم «ماهی و گربه» در بخش فوکوس سینمای ایران به نمایش در می آید.

پخش و عرضه بین المللی «ماهی و گربه» به عهده محمد اطبایی است.

ارسال نظر: