هیات رئیسه شورای شهر تهران تذکر گرفت

کدخبر: 894328

در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران اعضای شورا نسبت به عملکرد سازمان نظام مهندسی، شورایاری‌ها، فرهنگسراها، صنایع و مشاغل مزاحم و هیات رئیسه خود شورا تذکر دادند

به گزارش خبرنگار «نسیم»، امروز و در نشست هفتگی شورای شهر اسماعیل دوستی با تذکر نسبت به نطق خارج از دستور عبدالمقیم ناصحی و الهه راستگو گفت: ما هم بلدیم درباره امام زمان (عج) و جوانان صحبت کنیم اما به رقم ارداتی که به آقای ناصحی دارم نطق این بزرگوار و خانم راستگو خارج از دستور و خلاف آئین‌نامه بود .

ناصحی نیز ضمن پوزش از طولانی شدن نطق خود گفت: من از مسجدجامعی خواستم در آستانه نیمه‌شعبان چند کلمه‌ای در تبریک این مناسبت صحبت کنند و گفتم اگر لازم است در فرصت دیگری این کار را انجام دهند اما ایشان تاکید داشتند که این صحبت امروز انجام شود. اما حرف آقای دوستی کاملا درست است وعذرخواهی می‌کنم .

در ادامه علی صابری با اشاره به بازدید اخیر خود از شهرک اکباتان گفت: در این شهرک و مناطق مشابه آن هیات مدیره ساختمان‌ها و شهرک اداره کننده همه امور از جمله رسیدگی به فضای سبز هستند و به صورت کاملا سلسله‌مراتبی و ضابطه‌مند انتخاب می‌شوند. تمایل مردم نیز به ویژه در این شهرک نسبت به هیات مدیره‌ها بیش از شورایاری‌ها است زیرا آنان شورایاری را نماینده شهرداری و علیه خود می‌دانند در حالی که هیات مدیره را از خود می‌دانند .

وی ادامه داد: به همین جهت پیشنهاد می‌کنم حتی اگر لازم است در این قبیل مناطق شورایاری نداشته باشیم زیرا نداشتن شورایاری از تضعیف آن بهتر است .

مهدی چمران نیز تذکری نسبت به عملکرد سازمان نظام مهندسی مطرح کرد وافزود: نظام مهندسی در شهر نقش مهمی دارد به ویژه در حوزه نظارت بر ساخت و ساز که متاسفانه هنوز شاهد نظارت واقعی نیستیم از سوی دیگر مهندسان نامه‌هایی در اعتراض به عملکرد نظام مهندسی نوشته‌اند زیرا نحوه توزیع پروژه‌ها بین مهندسان وشرکت‌های مشابه مشخص نیست که بر اساس چه ضابطه‌ای صورت می‌گیرد و مهندسان نسبت به این روش توزیع اعتراض دارند همچنین وقتی مردم برای اخذ پروانه ساخت و ساز مراجعه می‌کنند شهرداری هزینه مهندس ناظر را همان ابتدا به صورت یکجا از آنان دریافت می‌کنند اما به تدریج و طی سالیان متمادی به مهندسان ناظر پرداخت می‌کند و از نظر مهندسان مشخص نیست که این پول هنگفت صرف چه کاری می‌شود .

وی با بیان اینکه نظام مهندسی از اصول ساخت و ساز صحیح در شهر است تاکید کرد: لازم است این سازمان نیز با اصول درست اداره شود ما یک بار دخالت این سازمان در روند ساخت و ساز را تعطیل کردیم و گفتیم شهروندان لازم نیست به نظام مهندسی مراجعه کنند اکنون نیز دوباره هشدار می‌دهیم و از مسئولان این سازمان درخواست اصلاح رویه‌ها را داریم .

مجتبی شاکری نیز با اشاره به دغدغه ائمه جمعه در سخنان خود نسبت به مسئله حجاب و عفاف گفت: لایحه حجاب و عفاف که دارای بیش از 300 بند است و تکلیف بیش از 25 دستگاه ذی‌مدخل را روشن می‌کند در دولت قبل ابلاغ نشد و نمی‌‌دانم در این دولت ابلاغ شده است یا خیر اما می‌توانیم آن را در دستور کار شورا قرار دهیم و بندهای مربوط به وظایف شهرداری را بررسی و ابلاغ کنیم .

وی همچنین با انتقاد از آموزش موسیقی در فرهنگسراها و سراهای محلات گفت: اخیرا صحبت‌هایی در این خصوص مطرح شد که از نظر ما استفاده از موسیقی انقلابی و ارزشی در فرهنگسراها و سراهای محلات پسندیده است اما تبدیل این مراکز به آموزشگاه‌های موسیقی اصلا به صلاح شهرداری نیست لذا دوستان در اظهارنظرهای خود دقت کنند تا شاهد عکس‌العمل از سوی شهروندان نباشیم .

شاکری همچنین با تذکر به عملکرد هیات رئیسه شورا گفت: درخواست رعایت آئین‌نامه شورا داریم زیرا دستور جلسات باید 48 ساعت قبل به دست ما برسد در حالی که دستور جلسه امروز ساعت چهار بعد از ظهر دیروز به دست ما رسید و لایحه‌ای با جزئیات و هم مثل لایحه روابط تشکیل شرکت‌های خصوصی تاکسیرانی در دستور قرار دارد که ما موفق به روخوانی آن هم نشدیم چه برسد به بررسی دقیق بنابر این پیشنهاد خروج این لایحه از دستور جلسه امروز را دارم .

این عضو شورای شهر با اشاره به طرح سوال یکی از اعضای شورا از شهردار در جلسات اخیر گفت: لازم است در شورا نیز مانند مجلس شورای اسلامی به صورت جمعی رای‌گیری کنیم که آیا مجموعه اعضا از پاسخ شهردار به سوال قانع شده‌اند یا خیر و تنها فرد سوال‌کننده در این خصوص نظر ندهند .

احمد حکیمی‌پور نیز در تذکر نسبت به عملکرد هیات رئیسه شورا گفت: ترتیب دستور جلسات باید به نحوی باشد که در صورت معوقه جلسه قبل نسبت به دستورات جدید مقدم باشند. مگر اینکه دستوری فوری داشته باشیم و آن هم آداب خاص خود را دارد وی همچنین خواستار شد تذکراتی که مربوط به دستور جلسه نیست در آخر جلسه یا در فرصتی در میانه جلسه مطرح شود زیرا در حال حضار عملا وقت جلسه به نطق‌های کوتاه پیش از دستور می‌گذرد .

احمد مسجد جامعی رئیس شورا در پاسخ برخی از تذکرات گفت: درباره زمان جلسه معمولا جلسه پس از ساعت مقرر ادامه می‌یابد و عملا سه ساعت وقت قانونی جلسه پر می‌شود در خصوص نطق‌های خارج از دستور نیز توضیحات خانم راستگو کاملا درست بود و اقای ناصحی نیز بنا به مناسبت صحبت کردند که البته قدری طولانی شد اما سه نطق ده دقیقه‌ای در حدی نیست که بخواهیم تذکر بدهیم اما بعضی از دوستان به تذکر آئین‌نامه‌ای علاقه دارند.

ارسال نظر: