مدیر جهاد کشاورزی جهرم: این شهرستان با تولید ۷۵۰ هزار تُن لیمو قطب ملی لیمو است

کدخبر: 894835

بهجو در گفتگو با «نسیم» افزود: حدود ۱۸ هزار هکتار از باغات مرکبات جهرم به کشت لیمو اختصاص دارد/ از ۱۴ هزار هکتار سطح زیرکشت لیموشیرین در جهرم سالانه ۶۰۰ هزار تُن محصول برداشت می‌شود

جلال بهجو در این گفتگو افزود: سالانه 15هزار تُن لیموترش در جهرم تولید می‌شود که رقم‌های پرشین، آب، گلابی، لیسبون و لیموشیرین از انواع لیموهای تولیدی در این شهرستان است.

وی بیان کرد: در تمام طول سال محصول لیمو در جهرم برداشت می‌شود که با برداشت لیمو پرشین در خرداد ماه شروع و با برداشت لیمو لیسبون در خرداد سال بعد به اتمام می‌رسد 2500 هکتار از باغات جهرم به تولید لیموی آب، 1500 هکتار به تولید لیموی لیسبون، 150 هکتار به کشت لیموی پرشین و 30 هکتار از این باغات به کشت لیموی گلابی اختصاص دارد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی جهرم تصریح کرد: بالاترین سطح زیرکشت مرکبات در جهرم به کشت لیموشیرین اختصاص دارد و تولید این محصول نیز بیش‌تر از سایر مرکبات است .

وی با اشاره به وجود 30 هزار هکتار باغ مثمر مرکبات در جهرم خاطرنشان کرد: 10 هزار هکتار باغ مرکبات غیرمثمر در این شهرستان وجود دارد که این میزان کشت در حال افزایش است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی جهرم با بیان اینکه لیموی تولیدی در جهرم بعد از درجه‌بندی و سورتینگ به بازارهای داخلی و خارجی صادر می‌شود، عنوان کرد: شهرستان جهرم همچون نگین سبز در عرصه تولید مركبات كشور در حال درخشیدن است و باعث رونق اقتصاد كشاورزی فارس نیز شده است

ارسال نظر: