وزیر نیرو: محدودیتی برای تامین آب صنایع نداریم

کدخبر: 895223

چیت‌چیان اظهار داشت: در شهرستان سراب ۹۰ کیلومتر شبکه فاضلاب اجرا شده و ۱۰ کیلومتر از آن باقی مانده است/ از پساب تصفیه‌خانه این شهر می‌توان برای مصارف کشاورزی و صنعتی بهره‌مند شد

به‌گزارش «نسیم»، حمید چیت‌چیان در جریان بازدید از تصفیه‌خانه فاضلاب شهر سراب، با بیان اینکه هدف از حضور ما در شهرها آشنایی بدون واسطه با مشکلات مردم و مرتفع کردن آنهاست، افزود: در بخش آب و فاضلاب شهرستان سراب، خدمات خوبی ارایه شده است و پروژه‌های نیمه‌کاره نیز به‌زودی به پایان می‌رسند.
وزیر نیرو با بیان اینکه در شهرستان سراب 90 کیلومتر شبکه فاضلاب اجرا شده و 10 کیلومتر از آن باقی مانده است که به انجام خواهد رسید، گفت: از پساب تصفیه‌خانه این شهر می‌توان برای مصارف کشاورزی و صنعتی بهره‌مند شد.
وی با تاکید بر اینکه محدودیتی برای تامین آب صنایع نداریم و متعهد هستیم آب موردنیاز صنایع را تامین کنیم، ادامه داد: تصفیه‌خانه فاضلاب سراب قادر است ثانیه‌ای 50 لیتر آب را به بخش کشاورزی و صنعت تحویل دهد.
چیت‌چیان درباره مجتمع‌های آبرسانی روستایی منطقه نیز گفت: تعدادی روستا فاقد آب شرب هستند که سه مجتمع آبرسانی برای حل این مشکل در حال ساخت است.
وی افزود: سازوکاری طراحی شده است که براساس آن با استفاده از ظرفیت‌های قانون بودجه سال 93، بخش خصوصی می‌تواند شبکه‌های فاضلاب را تکمیل کند و وزارت نیرو نیز تسهیلاتی از صندوق توسعه ملی برای تکمیل مجتمع‌های آبرسانی پرداخت خواهد کرد.
وی ادامه داد: درصورت فعال شدن این سازوکار، امسال هر سه مجتمع آبرسانی روستایی منطقه فعال خواهند شد.
ارسال نظر: