برنامه جام جهانی ویژه سالمندان هم روی آنتن رفت

کدخبر: 895820

سری هشتم مجموعه مستند ترکیبی "مثبت هفتاد" که به انعکاس خاطرات سالمندان در ارتباط با گذشته می‌پردازد با محوریت جام جهانی، هرشب از شبکه مستند سیما پخش می‌شود

به گزارش «نسیم»، "محمدعلی بهبهانی" تهیه کننده این مجموعه ضمن اعلام این خبر افزود: سری هشتم برنامه « مثبت هفتاد » ویژه برنامه ای برای جام جهانی است و به سراغ پیشکسوتان فوتبال و ورزشکارانی همچون غفور جهانی و حاج بابایی می رود و به طور ویژه گروه « مثبت هفتاد» سفری نیز به انزلی داشته است تا با پیشکسوتانی همچون پدر مرحوم سیروس قایقران ، شاپور، نوری زاد و سایر پیشکسوتان ورزش انزلی به عنوان یکی از شهرهای فوتبالیست پرور کشور ، گفت و گو کنیم.

این تهیه کننده مستند ادامه داد: در برنامه ویژه جام جهانی همچنین پیشکسوتان دیگری همچون آقای فنایی داور بین المللی ایران از خاطرات خود از جام جهانی های ادورا مختلف سخن می گویند. ضمن این که به ثبت خاطرات علی پروین ، همایون بهزادی ، نوریان ، قلی زاده ، جاسمیان و... نیز پرداخته ایم.

بهبهانی مقصد بعدی گروه « مثبت هفتاد » را شهر خوانسار و سپس روستاهای گیلان دانست و افزود : مجموعه ای از خاطرات ارزشمند مردم شهرستان سرخه آماده پخش شده است که برای ساخت آن به اکثر روستاهای این شهرستان همچون ایچ ، لاسجرد و بیابانک که روستاهایی با قدمت پیش از دوره قاجار هستند ، سفر کرده ایم تا سالمندان این روستاها خاطرات خود از تاریخ کشورمان را در قالب « مثبت هفتاد» بازگو کنند.

گفتنی است «مثبت هفتاد» هر شب از شبکه مستند سیما پخش می‌شود و روایت های جذابی را از گذشته، آداب و رسوم قدیم شهرها و نوع ارتباطات مردمی بیان می کند و لحظات شیرین گذشته را در مقایسه با رسوم بجا مانده امروزی یادآور می شود.

ارسال نظر: