فانی: اهداف تأسیس مدارس شاهد باید بازنگری و بازنویسی شود

کدخبر: 896945

وزیر آموزش و پرورش با انتقاد از توسعه بی‌رویه مدارس خاص و شاهد در سال‌های اخیر گفت: این فرآیند باعث شده است که توازن میان امکانات و منابع برقرار نباشد و کیفیت آموزشی و پرورشی در این مدارس کاهش یابد

به گزارش «نسیم»،‌ علی‌اصغر فانی در نشست تخصصی با کارشناسان دفتر امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش، با اشاره به تأسیس مدارس شاهد و ایثارگران با فرمان امام خمینی (ره) در سال 65 اظهار داشت: توسعه بی‌رویه این مدارس در سال‌های اخیر سبب شده است که از اهداف تشکیل این مدارس در سال‌های اولیه تأسیس آن فاصله بگیریم و از این رو بازنگری، بازخوانی و بازنویسی اهداف بر اساس جامعه هدف، باید از مأموریت‌های جدید این دفتر باشد .

وی تصریح کرد: در بازنگری تأسیس مدارس شاهد، باید شاخص‌ها را با اهداف مقایسه کنیم و در صورت تدوین مقررات و برنامه‌ها حتماً باید منابع مالی نیز برآورد شود تا برنامه‌ها قابل ‌اجرا و ارزیابی باشد .

فانی با بیان این که در اوایل تأسیس مدارس شاهد شاخص‌های کیفیت‌بخشی بالاتر از مدارس عادی بود، خاطرنشان کرد: توسعه بی‌ضابطه و غیرهدفمند این مدارس بدون درنظرگرفتن زیرساخت‌های آموزشی و پرورشی، ضربه شدیدی را به کیفیت آموزش وارد ساخته است .

وزیر آموزش و پرورش تأسیس مدارس ایثارگران را خدمت‌رسانی به رزمندگان و بازماندگان از تحصیل در جنگ تحمیلی عنوان و اذعان کرد: با توجه به گذشت زمان زیاد از پایان جنگ تحمیلی، در خصوص ادامه فعالیت این مدارس نیز باید بازنگری جدی و اساسی صورت بگیرد .

وی از اختصاص بودجه کیفیت‌بخشی به این دفتر در سال تحصیلی جدید خبر داد و افزود: باید بنیاد شهید نیز به تعهداتی که در رسیدگی به امور تحصیلی فرزندان شاهد، ایثارگر و جانباز دارد عمل کند تا فعالیت این مدارس متناسب با اهداف حرکت کند.

ارسال نظر: