نخست وزیر عراق تعدادی از فرماندهان نظامی را برکنار کرد

کدخبر: 897009

نوری مالکی در بیانیه‌ای اعلام کرد: افسرانی را که به وظیفه خود عمل نکرده‌اند، بازجویی خواهیم کرد/ به زودی ملت عراق را در جریان واقعیت‌هایی که موصل را دچار فاجعه کرد خواهیم گذاشت/ به یاری خدا بر تروریست‌ها پیروز خواهیم شد

به گزارش شبکه تلویزیونی العراقیه، نوری المالکی نخست وزیر عراق و فرمانده کل قوا، درمورد حوادث این کشور بیانیه ای صادر کرد.

نوری المالکی در بیانیه خود خطاب به مردم عراق اعلام کرد: ارتش در سالهای گذشته به خوبی از آزمون خود برای برقراری امنیت، مقابله با تروریستها و محافظت از استقلال و مرزهای کشور سربلند بیرون آمده است.

وی تاکید کرد: ارتش هم اکنون نیز در برابر القاعده، داعش و بقایای رژیم گذشته ایستاده است.

المالکی افزود: با این حال در روزهای گذشته در برخی استانها از جمله در صلاح الدین، شاهد اتفاقات ناگواری بودیم و از این اتفاقات بهره می گیریم تا نیروهای مسلح خود را بازسازی کنیم تا جنگ طولانی با تروریسم را تکمیل کنیم.

نخست وزیر عراق گفت: به زودی مردم را از حقایق و مسائلی که باعث این شکستها شده است آگاه خو اهیم کرد هر چند به یاری خدا بر تروریستها پیروز خواهیم شد و از مرجعیت عالی مرتبه بهره خواهیم برد.

المالکی در بیانیه خود افزوده است: افسرانی را که به وظیفه قانونی و ملی خود عمل نکرده اند، بازجویی خواهیم کرد.

وی اعلام کرد: بر همین اساس مهدی الغراوی، عبدالرحمان حنظل و حسن عبدالرزاق از فرماندهان عملیات نینوا را برکنار کرده است. هدایت عبدالکریم فرمانده سپاه سوم پیاده نظام نیز از فرماندهانی است که از کار برکنار و به دادگاه معرفی شده است.

المالکی همچنین اعلام کرد: برخی دیگر از فرماندهان که به وظیفه خود عمل نکرده اند تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

المالکی در بیانیه خود وزارت دفاع و وزارت کشور را مامور تشکیل کمیته های ویژه برای بررسی اتفاقات اخیر در برخی استانهای عراق کرده است.

ارسال نظر: