آخرین مهلت ارسال طرح و ایده فیلمنامه برای جشنواره "یاس" ۱۵ تیر اعلام شد

کدخبر: 897978

دبیرخانه این جشنواره اعلام كرد؛ استقبال بسیار خوبی توسط سازندگان آثار داستانی انجام شده و حدود ۳۰۰ فیلم داستانی بلند به دبیرخانه رسیده است/ در بخش بین‌الملل، تاکنون ۱۵۵ فیلم تقاضای حضور داشته‌اند

به گزارش «نسیم»، دبیرخانه جشنواره فیلم یاس اعلام كرد؛ استقبال بسیار خوبی توسط سازندگان آثار داستانی در بخشهای رویش و خاطره یاس های این دوره از جشنواره فیلم یاس شده و حدود 300 فیلم داستانی بلند به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

دبیرخانه جشنواره در حال بررسی این آثار و مطابقت آنها با آئین نامه این دوره است و بازبینی آثار توسط هیات انتخاب از این هفته آغاز خواهد شد.

در بخش پویانمایی (انیمیشن داستانی بلند)، که امسال به جشنواره افزوده شده نیز استقبال بسیار خوبی به عمل آمده و آثار تولید شده از سال 91 تاکنون برای رقابت در این بخش ارسال شده است.

در بخش بین الملل، تاکنون 155 فیلم تقاضای حضور در جشنواره را داشتند.

بخش طرح و ایده فیلمنامه، که امسال به این جشنواره اضافه شده رقابتی است و بنا به تقاضای فیلمنامه نویسان جوان و برخی کارگاه های فیلمنامه نویسی برای حضور در این بخش رقابتی و آماده سازی طرحها، دبیرخانه جشنواره تا 15 تیرماه 93 تقاضای حضور نویسندگان طرح و ایده فیلمنامه برای بخش مسابقه را تمدید و آثار ارائه شده را می پذیرد.

هدف از برگزاری این بخش، ارتقای کیفی ادبیات نمایشی و ارزیابی طرح ها و ایده هایی خواهد بود که برای ساخت آثار ویدیویی بلند با رویکرد اقتصاد، فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، تحکیم خانواده، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، حادثه ای - پلیسی و کمدی به نگارش درآمده باشد. طرح فیلمنامه حداقل 3 و حداکثر 10 صفحه به صورت CD یا مکتوب می تواند ارائه شود.

دبیرخانه جشنواره با تاکید بر تبصره 2 بند 1 آئین نامه اعلام شده، توجه فیلمسازان را به این نکته جلب می کند که با توجه به هماهنگی های به عمل آمده با دبیرخانه جشنواره بین المللی فیلم فجر، آثار دارای پروانه ساخت ویدیویی (غیر سینمایی) صرفا در جشنواره فیلم ویدیویی تهران (یاس) قابل ارائه هستند لازم به ذکر است سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر از پذیرش هر گونه آثار ویدیویی (فاقد پروانه ساخت سینمایی) معذور است.

ارسال نظر: