کی‌نژاد: فعالیت‌های فرهنگی، در چارچوب ولایت فقیه باشد

کدخبر: 898051

کی‌نژاد، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفتگو با «نسیم»، اظهار داشت: مسجد می‌تواند به عنوان پایگاه اسلامی برای ایجاد نظام واحد خط‌دهی به فعالیت‌های فرهنگی کشور عمل کند

محمدعلی کی‌نژاد در گفتگو با«نسیم» اظهار کرد: فعالیت های مختلف فرهنگی اجتماعی در بازدهی همه فعالیت های مساجد تاثیرگذار است و البته نتیجه بخش بودن آن به مشارکت ارگان های دیگر بستگی دارد.

وی با انتقاد از فعالیت فرهنگی فراوان و موازی در کشور خاطرنشان کرد: متاسفانه برای انجام فعالیت های فرهنگی در کشور یک نهاد واحد وجود ندارد و هر دستگاه با سلیقه خود در زمینه کارهای فرهنگی اجتماعی فعالیت می کند.

وی با بیان اینکه حضور در مساجد رنگ و بوی الهی به فعالیت های مختلف می دهد، تصریح کرد: همان طور که مسجد به عنوان خانه خدا تلقی می شود، فعالیت های مختلفی که در آن انجام می شود، از همان تاثیرات معنوی پیروی می کند.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: بنابراین هم افزایی فعالیت های فرهنگی نهادهای مختلف در مساجد می تواند سبب افزایش نتیجه بخشی این فعالیت ها با توجه به فضای معنوی مساجد شود.

کی نژاد حضور کودکان و نوجوانان در مساجد را مهم و ضروری ارزیابی و تاکید کرد: حضور کودکان از سنین پایین در مساجد انس و الفت میان مردم و مساجد را بیشتر می کند و آن ها را در برابر خطرات تهاجم فرهنگی دشمن مصون می دارد.

وی به فعالیت گسترده فرهنگی دشمن برای سیطره بر اذهان جوانان کشور اشاره و عنوان کرد: دشمن به دنبال خالی کردن اذهان کودکان، نوجوان و به خصوص جوانان از مفاهیم اسلامی است و این مسئله وظیفه خانواده ها را برای تشویق فرزندانشان برای حضور در مساجد سنگین تر می کند.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور پررنگ جوانان در مساجد را از ثمرات گسترش فعالیت های جانبی مساجد دانست و گفت: گسترش فعالیت فرهنگی اجتماعی مساجد و ایجاد برنامه های جذاب و متنوع در این مکان مقدس بستر لازم برای حضور پررنگ جوانان در مساجد را فراهم می کند.

وی تجربه موفق سال های پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را ناشی از تعمیق ارتباط جوانان با مساجد و روحانیت دانست و خاطرنشان کرد: کشور ما از ثمرات ارتباط خوب میان جوانان با مسجد و روحانیت در سال های پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس به خوبی بهره مند شده است و این تجربه گرانبها نباید نادیده گرفته شود.

وی در پایان حضور جوانان در مساجد را مهم ترین فایده دهه تکریم و غبارروبی مساجد دانست و اضافه کرد: مشارکت جوانان در امر تکریم و غبارروبی مساجد از فواید ارزشمند دهه تکریم و غبارروبی مساجد به شمار می رود.

ارسال نظر: