نرخ قتل در ایران ۲.۶ به ازای هر صد هزار نفر است

کدخبر: 898446

رئیس پلیس آگاهی ناجا: درهمایش آموزش مدیران و دستگاه‌های اجرایی: ارتکاب جرائم غیر حرفه‌ای و رشد پرونده‌های ناشی از جرائم خشن و خرد، احساس نا امنی می‌کند و به دلیل سیکل معیوب، مجرمان جدیدی به این چرخه افزوده می‌شود

به گزارش خبرنگار نسیم،سردار سید حسن بتولی دراین همایش گفت: امنیت یک فرایند جمعی است و از طریق سامان دادن محیط اجتماعی، برخورد با مجرم و حمایت از قربانیان جرم ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به دلیل افزایش جرم و پرونده، کار پلیس هم سنگین‌تر شده است،گفت: با توجه به حجم کار و پرونده‌ها زمان اختصاص یافته به هر پرونده 4 دقیقه در روز است.

سردار بتولی با اشاره به اینکه در سال 92،35 درصد به آمار مجرمان اصافه شد، افزود: 8.5 در هر هزار نفر قربانی سرقت در ایران داریم و 10 از هر هزار خودور نیز در ایران سرقت می‌شود.

وی به اهم برنامه‌های سال 93 اشاره کرد و گفت: اقدامات باید به نحوی انجام شود که هزینه جرم بیشتر از منافع آن باشد تا مجرمان نتوانند به راحتی مرتکب جرم شوند. کاهش وقوع جرم از طرح‌های موثر بر کاهش میزان جرم است باید با اقدامات سازنده از جمله طرح کاراگاهان، ایحاد آزمایشات روانشناسی بر جامعه مدیریت داشته باشیم ‎ .

ارسال نظر: