اسماعیل فلاح‌پور: سرمایه‌گذار فیلم "استخر" مانع اکران آن شد

کدخبر: 900262

این کارگردان به «نسیم» گفت: "استخر" استاندارد کار سینمایی را داشت اما در شبکه خانگی عرضه می‌شود؛ اداره نظارت تاکید داشت باید نام تهیه‌کننده سینما پای اثر بیاید تا بتواند اکران شود اما سرمایه گذار فیلم، راضی نبود

اسماعیل فلاح پور کارگردان سینمای ایران درباره وضعیت عرضه آخرین ساخته اش "استخر" به خبرنگار «نسیم»، گفت: سرمایه گذار این کار سعید جهانیان تهیه کار را هم برعهده داشت و در پروانه نمایش ویدیویی نیز نام او به عنوان تهیه کننده آمده بود. قصد داشتیم فیلم را با تبدیل پروانه از ویدیویی به سینمایی، اکران کنیم اما اداره نظارت تاکید داشت که برای این منظور حتما باید نام یک تهیه کننده سینما پای اثر بیاید.

وی ادامه داد: من هم یک تهیه کننده را پیدا کرده و موافقتش برای همکاری را کسب کردم اما سعید جهانیان در نهایت با اینکه نام شخص دیگری روی فیلم بخورد مخالفت کرد و نتیجه اینکه فیلم نتوانست پروانه سینمایی بگیرد.

فلاح پور همچنین افزود: اگر فیلم اکران می شد خیلی بهتر بود چون استاندارد کار سینمایی بود اما حالا فیلم به شبکه خانگی عرضه می شود.

این کارگردان با اشاره به تکراری بودن خط داستانی اغلب آثار شبکه خانگی اظهار داشت: مشکلی که در ارائه فیلم ما به عنوان یک محصول ویدیویی وجود دارد این است که فیلم فضای روتین آثار خانگی را ندارد و بازیگران آن هم گیشه ای نیستند و ممکن است در عرضه ویدیویی، کیفیت آن درست برای مخاطب محرز نشود.

فلاح پور با بیان اینکه سر فیلم قبلی اش هم با همین مشکل مواجه بود، گفت: یادم می آید سر فیلم قبلی ام "خیابان یکطرفه" نیز همین مشکل پیش آمد و با اینکه حتی یکی دو شرکت پخش به من پیشنهاد دادند فیلمت برای اکران به ویژه در شهرستانها خیلی خوب است اما باز هم فیلم مستقیما به شبکه خانگی آمد و چنان که باید دیده نشد.

اسماعیل فلاح پور با اشاره به ویژگیهای "استخر" ادامه داد: این فیلم یک داستان تعلیق برانگیز را روایت می کند و بسیاری از فضاهای فیلم تداعیگر فضاهای هیچکاکی هستند. فکر می کنم مخاطبان سینما از این کار خوششان بیاید.

گفتنی است؛ فیلم «استخر» با بازی زیبا بروفه، پریناز ایزدیار و سیاوش خیرابی تولید شده است.

ارسال نظر: