حقیقت‌پور: مردم و دولت عراق امروز بیشتر از گذشته نیازمند وحدت داخلی هستند

کدخبر: 901706

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس در گفتگو با «نسیم» اظهار داشت: کشورهای اردن و عربستان با حمایت از گروهک‌ تروریستی داعش در عراق به اهداف خود دست پیدا نخواهند کرد

منصور حقیقت‌پور، عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس در گفتگو با «نسیم» گفت: امروز افرادی که در عراق مسئولیت قانونی برعهده گرفته‌اند وظیفه دارند تا با درست انتخاب کردن و تصمیم گرفتن در جهت دولت آینده عراق اتحاد و انسجام سیاسی را برای مردم این کشور رقم بزنند.

وی افزود: مردم و دولت عراق امروز بیشتر از گذشته نیازمند وحدت و انسجام داخلی هستند تا بتوانند با قدرت مضاعف با تروریست‌های بعثی _صهیونیستی مقابله کنند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه اظهار داشت: امیدواریم که تمامی جناح‌های موجود در عراق اعم از شیعیان اهل سنت و اکراد این موقعیت حساس عراق را درک کنند و با تشکیل جلسه در پارلمان عراق برای حفظ حاکمیت و استقلال تمامیت ارضی و مأیوس کردن جریانات "داعش" تصمیمات درست و بجایی را بگیرند.

حقیقت‌پور تصریح کرد: انسجام سیاسی و وحدت گروهای حاکم در عراق باعث خواهد شد تا نیروهای نظامی عراق نیز با قدرت بیشتری به مقابله با "گروهک تروریستی داعش" بپردازند.

وی افزود: با انسجام و اتحاد درعراق توان ملی عراق بالا خواهد رفت و اراده در جهت حفظ استقلال تمامیت ارضی در این کشور قوی‌تر و محکم‌تر خواهد شد.

نماینده مردم اردبیل در خانه ملت در ادامه اظهار داشت: کشورهای اردن و عربستان از نیروهای "تکفیری" در سوریه نیز حمایت کردند و در سوریه نتواستند به اهداف خود دست پیدا کنند و در عراق هم به نتیجه مثبتی دست نخواهند یافت.

وی افزود: دولت و ملت ایران اعلام کرده‌اند که آمادگی این را دارند تا در ابعاد سیاسی، معنوی، عراق را کمک کند و اگر دولت عراق از ایران درخواست‌های دیگری داشته باشد دولت با اقبال بیشتری می تواند برای حفظ و تمامیت ارضی عراق به این کشور یاری رساند.

ارسال نظر: