امانی: دولت مراقب کسانی که از داخل خیمه انقلاب به دشمن گرا می‌دهند باشد

کدخبر: 903181

قائم مقام حزب موتلفه اسلامی با اشاره به نشست رئیس‌جمهور با اصولگرایان افزود: از روحانی خواسته شد در مقابل زیاده‌خواهی‌های ۱+۵ بایستد/ تاکنون کار مؤثری در اقتصاد مقاومتی از سوی دولت انجام نشده است

محمدعلی امانی، قائم مقام حزب موتلفه اسلامی در نشست دبیران حزب موتلفه اسلامی، در مورد دیدار اصولگرایان با رئیس‌جمهور اظهار داشت: این دیدار به دعوت رئیس‌جمهور صورت گرفت و اصولگرایان نقد مشفقانه خود را از عملکرد دولت ارائه دادند. رئیس جمهور هم به این نقدها توجه فرمودند و حالا باید دید در عمل چقدر در عملکرد دولت مؤثر خواهد بود.

امانی با اشاره به بخشی از محورهای این نقدها بیان داشت: یکی از مسائل کلیدی که مطرح شد این بود که حُر شدن در انقلاب مستلزم آمادگی برای فداکاری است نه فرصت طلبی برای رسیدن به مناصب کلیدی. کسانی که از درون خیمه انقلاب به دشمن گرا می‌دهند اینها خودی نیستند. دولت از باب صیانت از امنیت ملی باید مراقب اینگونه افراد باشد.

وی افزود: در این نشست صریحاً گفته شد صورت مسئله فتنه پاک نشده باید مراقب بازگشت آنها بود. لذا دولت لازم است در مناصب از افراد پاک و وفادار به نظام استفاده کند.همچنین گفته شد حل مشکلات اقتصادی فقط با گفتمان رهبری امکان‌پذیر است. دولت در تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی نیازمند ارائه لایحه به مجلس است. متأسفانه تا کنون کار مؤثری انجام نشده است.

قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به مذاکرات با 1+5 تصریح کرد: از رئیس جمهور خواسته شد در مقابل زیاده‌خواهیهای 1+5 بایستد. ملت حتماً از دولت پشتیبانی می‌کند.

وی ادامه داد: اقتصاد گرفتار رکورد تورمی است. اخیراً رئیس جمهور فرمودند؛ بسته پیشنهادی دولت برای رونق تولید و خروج از رکود تا پایان تیر ماه آماده می‌شود. باید منتظر ماند و دید با این بسته پیشنهادی چه اتفاقی می‌افتد.

امانی افزود: 6 ماه است بورس روند نزولی شدیدی دارد، باید دولت سریعاً فکری برای آن بکند. اکثر سهام‌ها با افت 50 درصد یا بالاتر مواجه بوده است.

وی تصریح کرد؛ تنها راهکار کاهش تورم و برون رفت از رکود تورمی حمایت از رونق تولید و سامان دادن به امر صادرات است. دولت باید تسهیلات مالی با کمترین سود دراختیار بنگاههایی تولیدی که مشکل نقدینگی دارند، قرار دهد. باید زمینه حضور مجدد ایران در بازارهای جهانی و منطقه‌ای فراهم شود.باید جلوی واردات بی رویه گرفته شود هر کالایی که وارد کشور شود یک شغل را مورد تهدید قرار می‌دهد و هر کالایی که صادر شود بنیانهای تولید درداخل را قوام می‌بخشد.

قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد طرح استیضاح وزیر علوم در مجلس گفت: وزیر علوم به تعهدات خود هنگام گرفتن رأی اعتماد عمل نکرد. اکنون 50 نماینده مجلس بحث استیضاح ایشان را مطرح کرده‌اند.

وی افزود: با مدیریت آقای فرجی‌دانا دانشگاهها می‌رود به صورت باشگاه سیاسی در آید و جولانگاه جریانهای سیاسی مقابل نظام شود. به همین دلیل اکنون ما با وقفه یا توقف نهضت علمی در دانشگاه روبرو هستیم. برخی افرادی که به عنوان رئیس دانشگاه - بر خلاف ضوابط - انتخاب شده‌اند که کارنامه سیاسی شفافی ندارند.

امانی در مورد تحولات عراق افزود: آنچه در عراق می‌گذرد یک توطئه انگلیسی - رژیم صهیونیستی است که خواب تجزیه عراق را می‌بیند. کردها باید متوجه این توطئه باشند و در دام آن نیفتد. تجزیه عراق به نفع کردها، شیعیان و سنی‌ها نیست.

وی ادامه داد: مجلس عراق هر چه زودتر باید دولت عراق را سامان دهد تا دولت بتواند با پدیده تهدیدات امنیتی درست برخورد کند. عراق در معرض خشونت و تروریسم افسارگسیخته‌ای است که در هیچ دین و آئینی سابقه نداشته است.هر چه زودتر باید بسیج مردمی شکل گیرد تا امنیت دوباره به شهرهای عراق برگردد.

قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: راه حل مشکلات عراق از مسیر اطاعت از مرجعیت می‌گذرد. مرجعیت عراق حافظ و ضامن استقلال و منافع کل عراق است.

وی همچنین در مورد شرارت‌های رژیم صهیونیستی در سرزمینهای اشغالی بیان داشت: رژیم صهیونیستی مدتی است دوباره اعمال خشونت علیه شهروندان ساکن سرزمینهای اشغالی را آغاز کرده و دست به کشتار، شکنجه و زندانی کردن مردم فلسطین می‌کند. همچنین هواپیماهای رژیم صهیونیستی مناطق مسکونی مردم در غزه را مرتب بمباران می‌کند.

وی تاکید کرد: رزمندگان حماس پاسخ این شرارتها را تا کنون داده‌اند ما اطمینان داریم صهیونیستها مثل جنگ 22 روزه و 8 روزه به التماس خواهند افتاد و تقاضای آتش‌بس خواهند کرد.

امانی در مورد مذاکرات هسته‌ای در وین گفت: تیم مذاکره کننده مورد اطمینان ماست و بر مواضع اصولی و خطوط قرمز تاکید دارند لذا حمایت از آنان را لازم می‌دانیم.

قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در پایان افزود: غرب و به ویژه آمریکا هنوز در موضع‌زیاده‌خواهی است اگر بر این موضع اصرار ورزد نتایج وین 6 همانند وین 5 خواهد بود. یعنی بازگشت به نقطه اول! آمریکائیها باید قبول کنند که حداقل در چارچوب توافق عمل کنند و از طرح مسائل غیرقانونی و خلاف قوانین و مقررات جهانی پرهیز کنند.

ارسال نظر: