ایران نامزد برگزاری هفتمین نشست كمیته منطقه‌ای حافظه جهانی شد

کدخبر: 904418

كمیته منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه حافظه جهانی با عنوان "موكپ" یكی از سه كمیته منطقه‌ای فعال حافظه جهانی است كه نشست‌های عمومی آن معمولا هر دو سال یكبار صورت میپذیرد

به گزارش «نسیم»، در جلسه اخیر ششمین نشست كمیته منطقه ای آسیا و اقیانوسیه حافظه جهانی در گوانگجوی چین ایران نامزد برگزاری هفتمین نشست كمیته منطقه ای حافظه جهانی شد.

دعوت رئیس سازمان اسناد و كتابخانه ملی و رئیس كمیته ملی حافظه جهانی برای برگزاری هفتمین نشست این كمیته در تهران كه با استقبال رئیس و اعضای كمیته منطقه ای روبرو شد، رسما اعلام گردید.

لازم به ذكر است ، كمیته منطقه ای آسیا و اقیانوسیه حافظه جهانی با عنوان (MOWCAP) "موكپ" یكی ازسه كمیته منطقه ای فعال حافظه جهانی است كه نشست های عمومی آن معمولا هر دو سال یكبار صورت می پذیرد.

نشست های پیشین این كمیته در سال های گذشته به ترتیب در پكن 1998،مانیل 2005،كانبرا 2008،ماكائو 2010 و بانكوك 2012 برگزار شده است.لازم به ذكر است در آخرین نشست كمیته كه از تاریخ 13تا 15 ماه مه 2014(23 تا 25اردیبهشت ماه سال 93) در گوانگجوی چین برگزار گردید،قریب به 50نماینده از 16كشور منطقه شركت داشتند كه چهار نماینده از جمهوری اسلامی ایران نیز شامل می گردید.

لازم به یادآوریست چندی پیش در اوایل اردیبهشت ماه سال جاری برای اولین باردر 10 سال گذشته خانم ایرینا بوكووا مدیركل یونسكوطی سفری به ایران گواهی ثبت نقشه های دوره قاجار ایران را به دارنده اثر اهداء كرد.

خاطرنشان می شود، سازمان اسناد و كتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، عهده دار مسئولیت كمیته ملی حافظه جهانی در ایران است.

ارسال نظر: