مدیر انتشارات هزاره ققنوس: با همکاری ۳۰ ناشر طرح نذر کتاب در ماه رمضان امسال اجرا شد

کدخبر: 904453

حاجی‌آبادی با اعلام این خبر افزود: اکثر کتاب‌هایی که برای این طرح در نظر گرفته شده است دینی هستند

رضا حاجی‌آبادی، مدیر انتشارات هزاره ققنوس در گفتگو با خبرنگار «نسیم» گفت: از 2 سال پیش زمزمه هایی مبنی بر برگزاری اولین جشنواره شعر کوتاه در انتشارات مان وجود دارد که نهایتا در جلسه روز گذشته با اعضای انتشارات سفیر اردهال و سایت شاعران پارسی این موضوع تصویب شد.

وی با بیان اینکه قرار است اولین جشنواره شعر کوتاه از 20 تیر تا 20 مرداد برگزار شود که فراخوان آن نیز طی دو روز آینده اعلام خواهد شد؛ اظهار داشت: موضوع این جشنواره آزاد است ولی تمامی اشعار باید کوتاه باشند، دو بیتی، رباعی و سایر قالب های کوتاه شعری در این جشنواره مورد پذیرش قرار خواهند گرفت.

مدیر انتشارات هزاره ققنوس با بیان اینکه شرکت کنندگان در این جشنواره می توانند اشعار کوتاه خود رابه سامانه پیامکی 0000365 پیامک کنند، ادامه داد: عبدالرحیم سعیدی راد به عنوان دبیر جشنواره انتخاب شده و حمیدرضا شکارسری، جواد محقق و محمدرضا سهرابی نژاد داوران اولین جشنواره شعر کوتاه هستند؛ داوری آثار نیز از اولین روز برگزاری جشنواره آغاز می شود.

حاجی آبادی همچنین درباره نذر کتاب گفت: هنوز طرح در منطقه خاصی از تهران اجرایی نشده است و همچنان بد و بستان های کتاب در ستاد نذر کتاب انتشارات ققنوس انجام می شود.

وی با بیان اینکه اکثر کتاب هایی که برای این طرح در نظر گرفته شده است دینی هستند، افزود: با این حال سایر کتاب ها نیز مورد استفاده قرار می گیرند، به طور مثال روز گذشته خانمی پکیچ آموزشی زبان انگلیسی خود رابه این ستاد اهدا کرد.

مدیر انتشارات هزاره ققنوس تصریح کرد: بیش از 140 عنوان کتاب برای طرح نذر کتاب در نظر گرفته شده است؛ البته در این برنامه 30 ناشر نیز با انتشارات ما همکاری داشته اند.

حاجی آبادی افزود: چون طرح نذر کتاب را ما به عنوان بخش خصوصی انجام می دهیم، توانایی و امکانات لازم را برای اینکه بتوانیم آن را در سایر استان های کشور هم برگزار کنیم، نداریم البته علاقه مندان می توانند با ارسال واژه نذر به سامانه پیامکی 0210000365 از جزئیات این طرح مطلع شوند.

ارسال نظر: