رئیس پلیس آگاهی: بیش از ۸۰ درصد خودروهای سرقتی فاقد سوئیچ‌های ضد سرقت‌‍‌‌اند

کدخبر: 904647

سردارمقیمی گفت: برخی از خودروسازان با نصب سوئیچ ضد سرقت از سال ۸۶، منجر به کاهش آمار سرقت شدند ولی بیش از ۸۰ درصد خودروهای سرقتی در سال ۹۲، قبل از سال ۸۶ شماره‌گذاری شده‌اند

به گزارش «نسیم»، سردار محمدرضا مقیمی با بیان این مطلب افزود: یکی از اقداماتی که پس از تشکیل قرارگاه مرکزی مبارزه با سرقت به آن بیشتر توجه کردیم، اصلاح فرایندها و استفاده ازتوان و مسئول سازی سازمان‌های بیرونی در قبال سرقت‌های انجام شده است .

وی گفت: یکی از سرقت هایی که متاسفانه از سال 88 سیر صعودی در کشور داشته، سرقت وسائط نقلیه است که دلیل آن عدم ایمنی برخی از خودروها است .

به گفته رئیس پلیس آگاهی ناجا، به هرمیزان در ساخت و مهندسی خودروها، ایمنی مدنظر قرار بگیرد، سارقان نسبت به سرقت آن خودرو کمتر اقدام کرده و در نهایت ضریب سرقت نیز کمتر می‌شود .

مقیمی یادآور شد: پلیس آگاهی ناجا پس از بررسی و تحلیل آمارهای بدست آمده، خودروهایی که از ضریب ایمنی کمتری برخوردار بودند را شناسایی کرده و ضمن ایجاد تعامل و ارتباط با سازندگان این نوع خودروها، نقاظ ضعف را توسط کارشناسان پلیس به آنها اعلام کرد تا هرچه سریع تر نسبت به رفع آن اقدام کنند چرا که با رفع این عیوب، قطعا سرقت خودرو در کشور کاهش یافته و امنیت نیز افزایش می‌یابد .

این مقام ارشد انتظامی، افزود: در سه ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه در سال قبل، وقوع سرقت خودرو 8.5 درصد افزایش و سرقت موتورسیکلت نیز طی این مدت، 5/5 درصد کاهش داشته است این درحالی است که سرقت لوازم و قطعات داخل خودرو نیز 0.7 درصد بیشتر شده است .

ارسال نظر: