فیاضی: وزیر علوم در فرصت یک ماه نمی‌تواند تغییری در وضعیت دانشگاه‌ها ایجاد کند

کدخبر: 905952

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در گفتگو با «نسیم» اظهار داشت: اگر در حوزه علمی سیاست‌زدگی فربه شود قطعا وجوه فکر دانش لاغرتر می‌شود/ با حرکت وزارت علوم در مسیر کنونی، رکود علمی را شاهد خواهیم بود

عبداالوحید فیاضی، عضو فراکسیون اصولگرایان در گفتگو با «نسیم» با بیان اینکه یکسال از روی کار آمدن دولت یازدهم می‌گذرد ولی هنوز آماری در خصوص رشد علمی از سوی وزرات علوم ارائه نشده است، اظهار داشت: اگر فضای سیاسی بر دانشگاهها غلبه داشته باشد طبیعتا افول استعداد علمی و توانایی علمی را در کشور شاهد خواهیم بود.

نماینده مردم نور در مجلس تصریح کرد: اگر فیتیله سیاست در دانشگاه بالا کشیده شود لاجرم فیتیلیه دانش پایین خواهد آمد. اگر در حوزه علمی سیاست‌زدگی بیش از حد فربه شود قطعا وجوه فکر دانش لاغرتر و نحیف‌تر می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه داده‌های علمی همواره در مدت زمان خود را نشان می‌دهند اظهار داشت: اگر وزارت علوم به دنبال اجرای مسیر کنونی که برای پیشرفت دانش و علم در نظر گرفته است باشد در آینده کشور با رکود پیشرفت علم مواجه خواهد شد.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس بیان داشت: نمی دانم "فرجی دانا" وزیر علوم در مدت یک ماه کدام یک از مسائل و مشکلات وزارت علوم را می خواهد برطرف کند؛ شاید در مدت یک ماه بتواند به تعهداتی که به طراحان استیضاح داده عمل کند.

وی افزود: وزیر علوم در طول مدت یک ماه نمی‌تواند در شاخص‌ و افت خیز های علمی اثر مثبتی بگذارد.

ارسال نظر: