نماز عید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب در "مصلی تهران" اقامه می‌شود

کدخبر: 908611

مسئول ستاد نماز جمعه تهران با اعلام این خبر گفت: امکان رؤیت ماه در روز دوشنبه کم است، به احتمال قوی عید فطر روز سه‌شنبه خواهد بود که در تقویم هم آمده است

به گزارش خبرنگار«نسیم»، حجت الاسلام شیرمردی، مسئول ستاد نماز جمعه تهران در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد اظهار داشت: روز عید فطر تمامی درب‌های مصلی از ساعت 4:30 صبح باز خواهد بود و ما از تمامی درب‌های مصلی چه در شرق، چه غرب، و چه درب‌های شمال و جنوب پذیرای نمازگزاران خواهیم بود برنامه ساعت 7 صبح آغاز می‌شود و نماز عید نیز به امامت رهبر معظم رأس ساعت 8 صبح آغاز خواهد شد.

وی بیان داشت: ما در ستاد برگزاری مراسم نماز عید فطر 13 کمیته تشکیل داده‌ایم که هرکدام برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این نماز وظایفی را بر عهده خواهند داشت.کمیته حمل و نقل و ترافیک 4000 دستگاه بی آرتی و اتوبوس برای رساندن مردم از میادین اصلی و بزرگ شهر به سمت مصلی در اختیار مردم نمازگزار خواهد گذاشت، در سازمان مترو نیز هر 3 دقیقه یک بار قطاری به سمت مصلی خواهد رفت.

وی ادامه داد: 450 دستگاه ون نیز از ایستگاه‌های مترو نمازگزاران را به مصلی می‌رسانند، پارکینگ‌های بیهقی، بنیاد مستضعفان، پارکینگ امام خمینی و پارکینگی با ظرفیت 6000، 7000 خودرو در جنوب مصلی برای ماشین‌های شخصی تدارک دیده شده اما از مردم می‌‎خواهیم که حتی‌الامکان از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

وی تأکید کرد: 4000 نفر از خواهران و برادران نمازگزار نیز در محل برگزاری نماز جهت قبله، اتصال صفوف و راهنمایی نمازگزاران را بر عهده خواهند داشت.

حجت الاسلام شیرمردی با بیان این مطلب که امسال در نماز عید فطر فریاد وحدت را سرخواهیم داد گفت: فتنه‌های داعش، تکفیری و بعثیون هدفی جز از بین بردن اتحاد مسلمانان ندارند و اینان سعی می‌کنند تا چهره دیگری از اسلام را به نمایش بگذارند، بلاشک این‌ها ساخته و پرداخته سازمان‌های جاسوسی غرب هستند و با ثروت‌های عظیم کشورهای خائن منطقه و حوزه خلیج فارس حمایت می‌شوند.

مسئول ستاد نماز جمعه تهران تأکید کرد: در این نماز عیدفطر ما چهره واقعی اسلام که چهره‌ای مهربان و منطقی است را به نمایش خواهیم گذاشت.

وی ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی اظهار داشت: این جنایات به دور از انسانیت و تمدن بشری است و متأسفانه سازمان بین‌المللی با سکوت خود از این رژیم کودک‌کش و غیر مشروع حمایت می‌کند.

مسئول ستاد نماز جمعه در پایان خاطرنشان کرد: این هفته نماز جمعه در دانشگاه تهران برگزار خواهد شد، اما پس از ماه رمضان دوباره نماز جمعه در مصلی برگزار می‌شود.

ارسال نظر: