خرید تضمینی گندم به پنج میلیون تن رسید

کدخبر: 909023

معاون وزیر صنعت ارزش ریالی گندم‌های خریداری شده را بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: ۴۷ هزار میلیارد ریال از این مقدار به کشاورزان پرداخت شده و سه هزار میلیارد ریال باقیمانده در مرحله‌ واریز پول توسط بانک عامل قرار دارد

به گزارش‌ «نسیم»، عباس قبادی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تا‌کنون مقدار 5 میلیون تن گندم توسط 850 مرکز خریددر سراسر کشور به نرخ تضمینی از کشاورزان خریداری شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 77 درصدی دارد.

قبادی افزود: از شروع تا پایان فصل خرید در سال گذشته جمعأ مقدار4.8میلیون تن گندم خریداری شد؛ بنابراین امسال با توجه به تداوم خرید در 30 استان شاهد افزایش خریدگندم خواهیم بود.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران ارزش ریالی گندم های خریداری شده را بیش از 50 هزار میلیارد ریال اعلام و تشریح کرد: حدود 47 هزار میلیارد ریال از این مقدار به کشاورزان پرداخت شده و 3 هزار میلیارد ریال باقیمانده در مرحله‌ی واریز پول توسط بانک عامل به حساب کشاورزان قرار دارد.

وی با اشاره به حجم بالای عملیات خرید تصریح کرد: این مقدار گندم خریداری شده در قالب 753 هزار محموله گندم به مراکز خرید تضمینی گندم سراسر کشورتحویل شده و عملیات لازم شامل تعیین مقدار افت و سن زدگی و تخلیه و پرداخت بهای گندم ها در کمترین زمان ممکن انجام شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان، مقدار افت مفید و غیر مفید گندم های خریداری شده را کمتر از 2 درصد و وزن سن زدگی را حدود 2 درصد اعلام کرد.

ارسال نظر: