آیت‌الله علم‌الهدی: از نظر پیامبر(ص) بی‌تفاوتی مسئولان نسبت به بی‌عفتی، خیانت است

کدخبر: 910985

امام جمعه مشهد افزود: مردم برای دین جان خود را هم می‌دهند لذا دین اولویت اول مردم است اما برای اقتصاد و رفاه اینچنین نیست، لذا اقتصاد و رفاه در عین اهمیت در اولویت‌های بعدی قرار دارد

به گزارش خبرنگار «نسیم»، امام جمعه مشهد در خطبه‌های نماز عید فطر مشهد افزود: عید فطر امسال ما در شرایطی برگزار می‌شود که امت اسلام تحت فشارها و حملات استکبار است و مسلمین به خاطر ایستادن در برابر دشمن و محبت اهل بیت(س) کشته می‌شوند، عراق به نوعی گرفتار است، سوریه هنوز کاملا از دست دشمنان خلاصی نیافته و مردم مظلوم غزه نیز تحت فشار صهیونیست‎‌ها هستند، امروز غزه به کارگاه کشتار مسلمانان و جنایت اسرائیل تبدیل شده است.

در این موقعیت وظیفه ما مشارکت فعال در جبهه مقاومت است، جبهه مقاومت خاکریز اول دشمن است، باید به آنها کمک کنیم اما در شرایط فعلی که بر حسب صلاحدید مقام معظم رهبری به عنوان ولی امر مسلمین جهان نمی‌توانیم به صورت فیزیکی در این جبهه حضور داشته باشیم، باید با تمام وجود برای تامین نیازهای این جبهه به آنها کمک کنیم و در میدان باشیم. اکنون ستاد مردمی کمک به جبهه مقاومت تشکیل شده و قرار است کمک‌های مردمی را برای رساندن به دست مبارزان جبهه مقاومت تجمیع کند، دفتر مرکزی این ستاد در مشهد قرار دارد. الان در سوریه به خانواده‌هایی که رسما مخالف نظام این کشور هستند ماهانه مبالغی از سوی برخی کشورهای عربی پرداخت می‌شود. ما در برابر برادران دینی خود مسئولیم، امروز تمام امید دنیای اسلام در برابر تهاجم دشمن به جامعه اسلامی ماست.

یکی از مسائلی که دنیای اسلام خیلی در مورد ایران از ما انتظار دارد بحث رعایت مسائل و مظاهر دینی است، اگر مردم سایر کشورهای اسلامی ببینند در ایران و مشهد مظاهر اسلامی رعایت نمی‌شود ناامید می‌شوند، وقتی از یک سو تحت فشار دشمن باشند و از سوی دیگر عدم رعایت مظاهر دینی و بی‌عفتی را در جامعه ایران اسلامی-به عنوان نقطه امید همه مسلمانان جهان -ببینند طبعا ناامید می‌شوند.

امام جمعه مشهد یادآور شد: اگر در این نظام کسی مسئولیتی بگیرد و نسبت به بروز بی عفتی در جامعه بی‌تفاوت باشد از نظر رسول‌الله خائن است، البته این نکته را هم باید مد نظر قرار داد که رسیدگی به مسائل دینی تنها وظیفه دولت نیست.

مسئولین کشور تلاش کنند راندمان فعالیت‌های آنها در حوزه مسائل فرهنگی بالا باشد، مردم برای دین جان خود را هم می‌دهند لذا دین اولویت اول مردم است اما برای اقتصاد و رفاه اینچنین نیست، لذا اقتصاد و رفاه در عین اهمیت در اولویت‌های بعدی قرار دارد. مسئولان باید توضیح دهند در حوزه مسائل دینی و فرهنگی چه کرده‌اند؟

ارسال نظر: