احتمال برگزاری نمایشگاه کتاب در محل دائمی نمایشگاه‌ها قوت گرفت

کدخبر: 911568

براساس گزارش «نسیم»، این هفته برای تعیین مکان این نمایشگاه و اعلام قطعی آن با حضور وزیر ارشاد تصمیم‌گیری می‌شود

به گزارش خبرنگار «نسیم»، بحث انتخاب مکان نمایشگاه بیست و هشتم کتاب به مراحل نهایی خود رسیده است و این هفته مشخص می شود که این نمایشگاه بزرگ فرهنگی نهایتا در مصلی تهران برگزار می شود یا در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی.

اولین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران 13 آبان 1366 برگزار شد آن هم در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی، تا نوزدهمین دوره، در همین مکان برگزار شد و در دوره بیستمین و به دستور محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور وقت این نمایشگاه به مصلی تهران منتقل شد.

هفت دوره این نمایشگاه در مصلی تهران برگزار شد در آخرین دوره برگزاری که با تغییر دولت مواجه شد نمایشگاه دوره بیست و هفتم خود را می گذراند و باز هم در مصلی برگزار شد.

**زمزمه‌های جابه‌جایی مکان نمایشگاه کتاب در حین برگزاری نمایشگاه بیست‌وهفتم

در حین برپایی نمایشگاه زمزمه هایی در خصوص جابه جایی نمایشگاه بلند شد و مکان های مختلف از جمله شهر آفتاب، باغ کتاب و همان محل دائمی نمایشگاه ها نام برده شد.

**نظر مساعد وزیر ارشاد برای برپایی نمایشگاه کتاب در محل دائمی نمایشگاه‌ها

برپایی نمایشگاه در محل دائمی زمانی قوت بیشتری پیدا کرد که وزیر ارشاد در آیین تجلیل از نهادها و سازمان‌های همکار در برگزاری بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: به همکارانم در وزارت ارشاد توصیه می‌کنم از هم‌اکنون محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران را برای برپایی نمایشگاه کتاب تهران سال آینده هماهنگ و آماده کنند. تصور برپایی نمایشگاه کتاب تهران در شهر آفتاب اشتباه است چرا که ظرفیت لازم را ندارد.

**تعیین هیئتی برای بررسی شرایط محل دائمی نمایشگاه های بین المللی

یک هفته پس از برگزاری نمایشگاه کتاب هیئتی از سوی ارشاد موظف شد تا چند گزینه مورد نظر را بررسی کند و نتیجه نهایی را تا پایان تیرماه اعلام کنند.

گفتنی است، در حال حاضر و به گفته مسئولان ذی ربط گزینه اصلی ارشاد و موسسه نمایشگاه ها مکان دائمی نمایشگاه های بین المللی است و البته مصلی تهران گزینه بعدی است که برای برپایی این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

براساس این گزارش از بین گزینه های محتمل برای برپایی نمایشگاه کتاب به احتمال زیاد نمایشگاه بیست و هشتم کتاب در محل دائمی نمایشگاه ها برگزار می شود و باید دید مسئولان ارشاد و شهرداری تهران برای حل کردن مشکلات این مکان در برپایی نمایشگاه کتاب چه تدابیری می اندیشند؟

ارسال نظر: