رحمانی فضلی: توجه جدی دولت و مجلس به معضل حاشیه‌نشینی در شهرها ضروری است

کدخبر: 912481

وزیر کشور گفت: موضوع حاشیه‌نشینی آینده کشور را با مشکل مواجه می‌کند/ به دلیل مسائل امنیتی و احتمال بزهکاری و ناهنجاری در این مسکن‌های غیراستاندارد باید به این موضوع توجه جدی کرد

به گزارش خبرنگار «نسیم»، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه جلسه شورای اجتماعی وزارت کشور با اشاره به تشکیل کارگروهی از دستگاه‌های مرتبط اظهار داشت: احکام قانونی قبلی در رابطه با حاشیه‌نشینی شهرها در جلسه امروز بررسی شد و نظرات جدید نیز مطرح و انشاالله در کوتاه مدت این موضوع در اولویت قرار می‌گیرد.

فضلی افزود: در برنامه ششم لازم است که موضوع حاشیه‌نشینی مورد توجه نمایندگان مجلس و دولت قرار بگیرد.

وی اظهار داشت: بیش از 250 هزار نفر در مناطق حاشیه‌ای مشهد زندگی می‌کنند که باید به این موضوع توجه جدی شود .

وی با اشاره به سفر هفته قبلش به مشهد گفت: این موضوع در هفته گذشته در جلسه شورای تامین بررسی و به نتایج مثبتی دست یافتیم.

رحمانی فضلی در رابطه با هتل جاجرود که در حاشیه حریم رودخانه ساخته شده است و به گفته برخی باید تخریب شود گفت: این موضوع در استانداری و معاونت عمرانی بررسی شده و به نتایج قطعی رسیده‌اند. بنده این موضوع را به قوه قضائیه ارجاع دادم که حکم را دریافت کنند.

وی در بخشی دیگر افزود: از ابلاغیه سال 92 در رابطه با تفکیک جنسیتی دستگاه‌های دولتی اطلاعی ندارم.

فضلی در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر گردشگران خارجی نیز گفت: همه گردشگران باید قوانین کشور را رعایت کنند و این موضوع برای ایرانی‌هایی که به سایر کشورهای دیگر سفر می‌کنند همین طور است.

فضلی در رابطه با فعالیت برخی از شبکه‌های ماهواره‌ای که اخیرا دفاتر آنها جمع‌آوری شده است گفت: در این رابطه ستادی وجود دارد که تصمیمات لازم را اتخاذ می‌کند و مواردی را که از لحاظ امنیتی و اخلاقی با کشور هماهنگ نیست کنترل و در صورت لزوم توقیف می‌کنند.

ارسال نظر: