۱۴ پایگاه اورژانس هوایی در مناطق بحران‌خیز کشور ایجاد می‌شود

کدخبر: 913433

این پایگاه‌ها به طور همزمان و برای اولین بار در کشور، شنبه ۱۸ مردادماه با حضور وزیر بهداشت افتتاح می‌شود/ این اقدام در راستای اجرای یکی دیگر از بسته‌های "طرح تحول نظام سلامت" صورت می‌گیرد

به گزارش «نسیم»، افتتاح همزمان 14 پایگاه اورژانس هوایی در کشور در راستای اجرای یکی دیگر از بسته‌های طرح تحول نظام سلامت، به منظور فراهم کردن آرامش خاطر مردم و با هدف کاهش مرگ و میر ناشی از مخاطرات و حوادث جاده ای و مقدور ساختن ارائه کمک های پزشکی به نقاط دور افتاده و سخت گذر صورت می‌گیرد .

براساس این گزارش، باتوجه به اینکه انتقال زمینی بیماران دارای برخی محدودیت‌ها مثل زمان، ظرفیت کابین آمبولانس‌ها، تغییرات مکرر سرعت و به ویژه ترافیک است، انتقال هوایی بیماران روش مناسبی در انتقال به موقع مصدومان به مراکز درمانی است .

همچنین پایگاه های اورژانس هوایی می توانند با ارائه خدمات پیش‌بیمارستانی به بیماران و مصدومین، نقش موثری را در کاهش آمار کشته شدگان تصادفات و سوانح به عنوان دومین عامل مرگ و میر در کشور داشته باشد .

افتتاح پایگاه‌های اورژانس هوایی در شهرهای "تهران، تبریز، اهواز، کرمان، کرمانشاه، قم، زاهدان، مازندران، بوشهر، شاهرود، شیراز، اصفهان، قزوین و مشهد" خواهد بود.

ارسال نظر: