وزارت نفت ۱۰۰ میلیارد دلاردرکاهش مصرف سوخت سرمایه‌گذاری می‌کند

کدخبر: 913658

مدیرعامل شرکت ملی گاز، اجرای بند «ق» تبصره ۲ بودجه سال ۹۳ را جهشی در توسعه کشور و اجرای عملی اقتصاد مقاومتی برشمرد

به گزارش«نسیم»، حمید رضا عراقی با اشاره به اینکه اجرای این بند،موجب می شود که سازمان بدون تکیه بر منابع دولت از محل صرفه جویی، منبع مالی ایجاد کرده و از این منابع برای پیشبرد پروژه های خود استفاده کند تصریح کرد: درحال حاضرمهندس زنگنه در این راستا کمیته ای را تشکیل داده و از خبرگان دعوت بعمل آورده تا مراحل و مکانیزم های اجرایی این تبصره را به مرحله اجرا درآورند .

وی بیان اینکه این شرکت نیز در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی برنامه هایی را در دست اجرا دارد، اظهار داشت: بر اساس این بند وزارت نفت اجازه یافته تا سقف 100 میلیارد دلار در قالب قراردادهای بیع متقابل و امثال آن برای کاهش مصرف سوخت سرمایه گذاری کند .

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران، با اشاره به اینکه وزارت نفت یکی از سازمانهایی است که با اجرای پروژه های مختلف در راستای بهینه سازی مصرف انرژی و استفاده از این بند قانونی می تواند منابع مالی زیادی ایجاد کند،اظهار داشت: در این راستا پروژه های مختلفی تعریف شده که پس از تصویب شورای اقتصاد ظرف 3 الی 4 ماه آینده به مرحله اجرا در خواهند آمد .

افزود: اجرای بند «ق» تبصره 2 زمینه را برای توسعه خطوط انتقال گاز و گازرسانی به تعداد زیادی از شهرها و روستاها فراهم می کند .

ارسال نظر: