معاون وزیر راه: یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر به بهره‌برداری رسیده است

کدخبر: 914376

اصغری مهرآبادی افزود: در صورت همکاری ارگان‌های مرتبط و متولی، روند اجرای پروژه‌های مسکن مهر تا پایان سال ۹۴ در کشور به پایان می‌رسد/ وظیفه بنده پیگیری و سرعت‌دادن به پروژه‌های مسکن مهر است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، احمد اصغری مهرآبادی در حاشیه بازدید از پروژه‌های در دست ساخت مسکن مهر جهرم در جمع خبرنگاران با اشاره به لزوم حمایت و تعامل ارگان‌های مربوطه در راستای فراهم‌شدن و تأمین زیرساخت‌های مسکن مهر در این شهرستان، بیان کرد: باید تمام دستگاه‌های مرتبط تلاش کرده تا انشعابات آب و گاز این پروژه‌ها تأمین و هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به مشکل تأمین و پرداخت تسهیلات ویژه مسکن مهر توسط بانک‌ها و متقاضیان افزود: میزان پرداخت وام این پروژه‌‌ها به متقاضیان 25 میلیون تومان بوده است و این آمادگی را داریم که در صورت عدم دریافت آن توسط افراد مشمول این مشکل را برطرف کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تدابیر ویژه در راستای عدم توانایی پرداخت تسهیلات ویژه مسکن مهر توسط متقاضیان بیان کرد: ما این پیشنهاد را داریم تا برای اینگونه متقاضیان و با هماهنگی بانک‌ها، پرداخت اقساط به صورت پلکانی و با مبلغ کمتر انجام شده و سال به سال روند آن افزایش یابد.

وی با اشاره به روند ساخت و اجرای مسکن مهر در کشور گفت: از تعداد 2 میلیون و 300 هزار واحد مسکن مهر که قرارداد آن منعقد شده تاکنون نزدیک به 2 میلیون واحد سفت‌کاری و یک میلیون و 580 واحد نازک‌کاری آن به اتمام رسیده است.

اصغری مهرآبادی با بیان اینکه نزدیک به یک میلیون و 200 هزار واحد مسکن مهر تا‌کنون به بهره‌برداری رسیده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 140 هزار واحد آماده افتتاح است و رئیس‌جمهوری نیز تاکید دارند که سایر دستگاه‌های متولی کمک کرده تا هر‌چه سریع‌تر روند اجرای این پروژه‌ها به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه در صورت همکاری ارگان‌های مرتبط و متولی، روند اجرای پروژه‌های مسکن مهر تا پایان سال 94 در کشور به پایان می‌رسد، عنوان کرد: البته این امر منهای خدمات روبنایی است چراکه روند اجرای مدرسه، مسجد، کلانتری، درمانگاه و ورزشگاه نیاز به مدت زمان طولانی دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در این زمینه نیز کارگروهی به دستور معاون اول رئیس جمهور تشکیل و هزینه‌های مورد نیاز برآورد شده است، گفت: جمع‌بندی این کارگروه در هفته آینده ضمن برگزاری جلسه با معاون اول رئیس جمهور ارائه و در مورد تأمین هزینه ساخت این پروژه‌ها تصمیم‌گیری می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در راستای خانه‌دار کردن مردم، به اجرای مسکن اجتماعی و مسکن حمایتی اشاره کرد و گفت: در این زمینه به علت اینکه در حوزه اختیارات بنده نیست وارد نمی‌شوم چراکه وظیفه بنده پیگیری و سرعت‌دادن به پروژه‌های مسکن مهر برای اسکان متقاضیانی که در انتظار هستند، است.

ارسال نظر: