وزیر صنعت خواستار لغو فوری ورود مجوز شناور دسته دوم شد

کدخبر: 914491

وزیر صنعت، معدن و تجارت طی نامه‌ای محورهای اصلی استراتژی دولت در حوزه دریایی را به معاونت امور صنایع این وزارتخانه، ابلاغ کرد

به گزارش «نسیم»، یکی از تأکیدات جدی نعمت زاده درمورد شورایعالی صنایع دریایی است که بنابر نظر نعمت‏ زاده، این شورا یا باید تعطیل و یا هر چه سریعترنسبت به تقویت و اصلاح مدیریت و ساختار آن اقدام شود.

اولین موضوع مورد تأکید " محمدرضا نعمت‏ زاده " ضرورت تهیه استراتژی و برنامه ده ساله صنایع دریایی کشور بوده که دستور تهیه این برنامه هم حداکثر ظرف سه ماه داده است .

بر اساس این گزارش، نعمت‏ زاده، بر لغو فوری مجوز ورود شناور دسته دوم و ابلاغ آن به سازمان توسعه تجارت تأکید کرده و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) را مکلف کرده تا پیگیری لازم برای انعقاد قرارداد ساخت جک آپ را انجام داده و گزارش پیشرفت کار را به وی اعلام کند .

وی از ایدرو و ایزوایکو خواسته تا در اسرع وقت نسبت به تکمیل و بهره برداری دو حوضچه خشک بندرعباس اقدام کنند که بر این اساس " عدم توجه ایدرو در این رابطه بخشودنی نیست " .

یکی از موارد مهم در برنامه استراتژیک مورد تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت بندهای پایانی آن است که توجه به آن، سال‏هاست مورد تأکید فعالان صنایع دریایی بوده است .

نیاز شرکت‏ها، سازمان‏ها و بخش خصوصی به انواع شناورها برای پنج سال آینده مشخص و جهت تصمیم‏ گیری حداکثر ظرف یک ماه توسط سازمان ایدرو با همکاری سایر بخش‏های مسؤول ارائه شود .

استراتژی خودکفایی در صنعت دریایی چه در بعد نوع و اندازه و چه در بعد عمق ساخت توسط معاون امور صنایع تهیه شود .

ارسال نظر: