معاون اول قوه قضائیه: قوه قضائیه خادم مردم است و در این راه ثابت قدم خواهد ماند

کدخبر: 917149

حجت‌الاسلام رئیسی در مراسم تجلیل از آزادگان استان قم گفت: آزادگان قهرمانان واقعی انقلاب اسلامی هستند که باید در میدان تهاجم فرهنگی غرب به عنوان الگو آموزه‌هایشان به نسل امروز منتقل شود

به گزارش خبرنگار «نسیم»، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی با اشاره به اینکه آزادگان سختی‌ها و مشکلات زیادی را برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تحمل کردند ابراز کرد: از جمله وظایف نظام در قبال آزادگان این است که همواره باید آنان را مورد اکرام قرار دهد و باید برای نسل جوان جوان تبیین شود که امنیت و استقلال امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی حاصل از خودگذشتگی و ایثار شهدا، جانبازان و آزادگان است.

وی در ادامه با تبیین موضوع آزادی در جهان امروز پرداخت و اظهار کرد: در برخی جوامع دیدگاهی وجود دارد که انسان را وابسته به جهت‌گیری‌های مادی می‌داند و طبیعی است با وجود این دیدگاه‌، آزادی برای مردم این جوامع فقط در بعد مادی و دنیوی بیان شده است.

معاون اول قوه قضائیه با تاکید بر اینکه خاستگاه انسان، اندیشه الهی است، گفت: طبق روایات اسلامی آزادترین انسان‌ها عبدترین آنها هستند. امروزه افراد عابد، عالمانی هستند که می‌دانند خداوند جهان هستی را خلق کرده و در حال هدایت آن است و این افراد باید آموزه‌های خود را در جامعه گسترش دهند و بر این اساس باید گفت که خاستگاه آزادی انسان انسانیت او است و افرادی که غفلت نکرده و در بند شهوت، غضب و هوای نفس اسیر نشده‌اند، آزاد واقعی هستند و آزادگان سرافراز ما با غلبه بر هوای نفس خود و به جای اسیر، امیر هوای نفس خویش شدند.

رئیسی با اشاره به تعریف آزادی در فضای جاهلیت مدرن بیان کرد: امروزه کشوری مانند آمریکا با عنوان آزادی انسان‌، جنایات زیادی از جمله ترویج روابط جنسی نامشروع و ظلم و جنایات علیه مردم مظلوم را گسترش داده است. امروزه داشتن قانون مجاز بودن روابط با هم‌جنس یکی از معیارهای انتخاب کشورهای مدرن شده که این امر نشان‌دهنده انحرافات گسترده ظالمان در دنیاست.

ارسال نظر: