عبداللهی: شهردار تهران روز گذشته دستور رسیدگی به فوت کارگر خدمات شهری را داده است

کدخبر: 917660

معاون خدمات شهری شهرداری تهران: این فرد نه دستفروش بوده و نه سد معبر کرده است/ فرد متخلف خود را به اداره آگاهی معرفی کرده و در مراجع قضائی پرونده تشکیل شده است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، مجتبی عبداللهی در نشست هفتگی شورای شهر تهران با بیان این مطلب افزود: ظاهرا پیمانکاران بازیافت پسماند خشک با وی درگیر می‌شود و طی این درگیری وی به بیمارستان منتقل می‌شود.

همچنین عبداللهی از اعضای شورا خواست تا فرصت یک هفته‌ای برای پیگیری جزئیات این حادثه به شهرداری داده شود .

وی با بیان اینکه این حادثه 16 مردادماه رخ داده است گفت: فرد فوت شده مدتی در بیمارستان بستری بوده و در نهایت روز گذشته فوت کرده است.

عبداللهی در این جلسه اعلام آمادگی کرد گزارش برخوردهای شهرداری با پیمانکاران خاطی که حتی به ابطال پروانه فعالیت منجر شده است را ارائه کند.

وی در واکنش به اظهارات آباد گفت: استفاده از کودکان در قراردادهای پیمانکاری ممنوع است .

محسن سرخو نیز در این جلسه تاکید کرد: آیا پیمانکاران شهرداری از افراد لات و لاابالی انتخاب می‌شوند که در برخورد با متخلف از پنجه بکس استفاده می‌کنند؟ !

احمد حکیمی‌پور، عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه برخی از پیمانکاران در پروژه‌های مختلف طرف قرداد شهرداری تهران هستند و گویا عقد اخوتی با شهرداری بسته‌اند خواستار رسیدگی به این موضوع شد و گفت: باید استانداردهای کاری در عقد قرادادها رعایت شود.

وی همچنین به تخلفات برخی از پیمانکاران رفع سد معبر اشاره کرد و گفت: در سبز میدان به جای اینکه با سد معبر برخورد شود به دستفروشان فضا اجاره داده می‌شود این تخلفات به اسم شهرداری تمام می‌شود و مردم آن را از چشم شهرداری تهران می‌بینند و باید با آن برخورد شود.

معصومه آباد نیز در این جلسه خواستار رسیدگی معاونت خدمات شهری به موضوع مرگ کارگر حوزه پسماند طی ضرب و شتم صورت گرفته توسط پیمانکار شد.

آباد افزود: مساله مرگ مرحوم علی چراغی واقعا دلخراش بود، چراکه این حادثه در حضور فرزندش رخ داد و مشاجره‌ای که با حضور به موقع پلیس 110 می‌توانست به راحتی خاتمه یابد، با درگیری به وسیله پنجه بکس منجر به مرگ این کارگر شد.

در اواسط جلسه امروز شورا، ساکنان محله اکباتان که به‌دلیل ساخت و سازهای این منطقه دچار مشکل شده‌اند، تاکید کردند: چرا شورایی که مدعی است برای جان انسان‌ها ارزش قائل است چرا برای 120 هزار نفری که در شهرک اکباتان ساکن هستند فکری نمی‌کنند. در این منطقه تخریب محیط زیست، امتناع از رسیدگی به فضای سبز، عدم آبیاری و حرص درختان و از بین بردن عامدانه فضای سبز به منظور ساخت و ساز مانند پروژه‌های مگامال، مجتمع تجاری میدان بسیج و غیره سلامت جسمی و روانی ساکنان را در معرض خطر قرار داده است .

ضمن اینکه افزایش ناامنی اجتماعی مانند زورگیری و سرقت و ایجاد حس بی‌اعتمادی به ساکنان نسبت به مدیریت شهری یکی از پیامدهای این بی‌توجهی مدیریت شهری به سلامت اهالی منطقه است .

همچنین رئیس شورای شهر تهران از پرویز سروری تقاضا کرد به این موضوع رسیدگی کند.

علی صابری، عضو شورای شهر ضمن گرامیداشت یاد شهید مصدق به عنوان یکی از وکلای شاخص گفت: دفاع مصدق در دادگاه لاهه از حقوق ایرانیان، به یاد ماندنی است .

صابری از شورا درخواست کرد از برنده جایزه نوبل ریاضیات نیز تقدیر شود و با این موضوع نباید برخورد سیاسی شود.

عباس جدیدی نیز روز 28 مرداد و یاد مصدق را گرامیداشت و خواستار رسیدگی به مشکلات منطقه 14 شد. وی به مشکلات پروژه تعریض خیابان پیروزی اشاره کرد و خواستار رفع مشکلات آن شد .

همچنین وی خواستار انتقال اراضی متعلق به تسلیحات ارتش از منطقه 14 شد .

ارسال نظر: