معاون امور بندری سازمان بنادر: ۲۰۰ شناور غیراستاندارد از ناوگان حمل‌ونقل دریایی حذف شد

کدخبر: 919130

جهاندیده گفت: با امضای تفاهنمامه با بانک توسعه تعاون تسهیلات نوسازی شناور بدون سود پرداخت می‌شود

به گزارش «نسیم»، علی جهاندیده امروز در مراسم امضای تفاهمنامه با بانک توسعه تعاون با هدف توسعه اقتصاد حمل‌ونقل دریایی اظهار کرد: برای شناورهای ساخت داخل تسهیلات بدون سود پرداخت می‌شود و سود بانک از محل مبالغ تودیعی سازمان بنادر و دریانوردی تامین می‌شود.
وی با بیان این‌که سازمان بنادر حدود 30 میلیارد تومان برای ارائه تسهیلات در بانک توسعه تعاون سپرده‌گذاری کرده است، بیان کرد: از محل وجوه اداره شده 334 طرح در حال اجراست و از این تعداد 70 طرح به بهره‌برداری رسیده است.
وی با بیان این‌که ارزش طرح‌های افتتاح شده حدود 771 میلیارد تومان است، گفت: ارزش روز طرح‌های مذکور 1330 میلیارد تومان به قیمت روز است.
معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به این‌که ارزش طرح‌های اجرا شده در بخش تعاون حدود 300 میلیارد تومان بوده از بومی‌سازی لندیگ کرافت با ظرفیت 3000 تن از محل منابع سازمان بنادر ودریانوردی خبر داد و افزود: در این راستا ساخت کاتاماران آلومینومی نیز در کشور بومی شده است.
جهاندیده همچنین از بومی‌سازی ساخت شناور خدمات‌رسان به سکوهای نفتی خبر داد و با اشاره به در دست ساخت بودن 45 فروند شناور مسافری بیان کرد: با ساخت این شناورها 3571 صندلی به ظرفیت ناوگان حمل‌ونقل دریایی مسافری اضافه می‌شود که البته تاکنون 2000 صندلی به بهره‌برداری رسیده است.
محمد علی سهمانی مدیر عامل بانک توسعه تعاون حجم قرارداد تفاهمنامه با سازمان بنادر را 1500 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: 45 میلیارد تومان برای حمل و نقل دریایی تسهیلات پرداخت شده که نرخ سود تسهیلات دوره بازپرداخت و دوران مشارکت در این قرارداد متفاوت دیده شده است.
وی با بیان این‌که 63 طرح با ارزش 300 میلیارد تومان و تسهیلات مصوب 200 میلیارد تومان در بانک در حال پیگیری است، گفت: سازمان بنادر و دریانوردی بابت این طرح‌ها 130 میلیارد تومان یارانه سود پیش بینی کرده است.
ارسال نظر: