رسانه‌های بین‌المللی شکار پهپاد اسرائیلی توسط سپاه را چگونه پوشش دادند؟

کدخبر: 919831

خبر سرنگونی پیشرفته‌ترین پهپاد رژیم صهیونیستی توسط نیروی هوافضای سپاه در رسانه‌های جهان با بازتاب‌های گسترده‌ای مواجه و خبر اول آنها شد

به گزارش گروه سیاسی «نسیم»،‌"ایران یک پهپاد اسرائیلی رابر فراز سایت اتمی نطنز سرنگون کرد"، این تیتری بود که روز گذشته و تنها ظرف چند دقیقه فضای رسانه‌ای جهان را تحت تاثیر قرار داد و چشم ها را معطوف جمهوری اسلامی ایران و قدرت تدافعی آن کرد.

روز گذشته پایگاه اطلاع رسانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای با اعلام این خبر گفت: هواپیمای منهدم شده از نوع پنهانکار و رادارگریز بوده و قصد نفوذ به حریم منطقه‌ هسته‌ای نطنز را داشته است

براساس این اطلاعیه هواپیمای منهدم شده از نوع پنهانکار و رادار گریز بوده و قصد نفوذ به حریم منطقه‌ هسته‌ای نطنز را داشت که با هوشیاری و اقدام به موقع شبکه پدافندی، قبل از ورود به منطقه مورد اصابت موشک زمین به هوا قرار گرفت.

خبر سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی توسط ایران بلافاصله پس از انتشار در صدر رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی قرار گرفت بازتاب‌های بسیاری داشت

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در خبری از نوع پهپاد مزبور پرده برداشت. به‌نوشته این روزنامه چپ‌گرای صهیونیستی، پهپاد ساقط شده احتمالا از نوع «هرون» یا «هرون تی‌پی» بوده است.

پهپاد مورد اشاره روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» از جمله پیشرفته‌ترین هواپیماهای بدون سرنشین رژیم‌صهیونیستی به شمار می‌آید. «هرون تی‌پی» که «ایتان» نیز خوانده می‌شود، قادر است به مدت 70 ساعت در ارتفاع بیش از 45 هزار پا پرواز کند. برد عملیاتی این پهپاد نیز بیش از 7000 کیلومتر اعلام شده است.

روزنامه انگلیسی «دیلی میل» در این زمینه نوشت: سپاه پاسداران ایران یک فروند هواپیمای رادار گریز اسرائیلی را سرنگون ساخته است. این پهپاد بنابر ادعای ایران در نزدیکی تاسیسات هسته‌ای نطنز سرنگون شده است.این حادثه در هنگامه مذاکرات ایران با قدرت‌های جهانی بابت برنامه‌های هسته‌ای این کشور و درخواست ریس جمهور ایران برای لغو بیشتر تحریم‌ها رخ داد.

به گزارش دیلی میل، این حادثه زمانی به وقوع پیوست که اسرائیل مدعی است که گزینه نظامی علیه ایران و تاسیسات هسته‌ای این کشور را کنار نگذاشته است.

دویچه وله هم در گزارش نوشت:مقامات اسرائیل هنوز نسبت به این خبر واکنشی نشان نداده‌اند. ارتش اسرائیل به خبرگزاری رویترز گفته است که در مورد گزارش‌های کشورهای خارجی اظهارنظر نمی‌کند. این نخستین بار است که ایران مدعی سرنگون کردن پهپاد اسرائیلی در خاک خود شده است.

العربیه در گزارشی به موضوع سرنگونی پهپاد پرداخت نوشت:این اولین بار نیست که ایران می گوید یک پهپاد جاسوسی را بر فراز خاک خود سرنگون کرده است. 4 سپتامبر 2011 نیز مقام های ایرانی از سرنگونی یک پهپاد آمریکایی خبر داده بودند رادیو فردا هم در اقدامی همسو با رسانه همسو با خود نوشت: این نخستین بار است که ایران مدعی سرنگونی یک هواپیمای اسرائیلی بر حریم هوایی خود می‌شود.

جمهوری اسلامی پیش از این مدعی شده بود که یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آر کیو۱۷۰ آمریکا را به زمین نشانده و به کنترل خود در آورده است.

دولت آمریکا خواستار بازگرداندن این پهپاد از سوی ایران شده بود.

سی آر آی چین هم در گزارشی پهپاد رژیم صهیونیستی را یک هواپیمای جاسوسی دانست.

پایگاه خبری «کامن دریمز» آمریکا نیز می‌نویسد: مقام‌های نظامی اسرائیلی رصد برنامه‌های هسته‌ای ایران و برخی کشورهای دیگر را تایید کرده‌اند و تل‌آویو از پهپاد نوع «هرون» یا «هرون تی‌پی، Heron TP »که احتمالا قابلیت پروازهای مسافت طولانی را دارد و ساخت کارخانه‌های داخلی‌اش است، استفاده کرده است. البته مقام های اسرائیلی تاکنون اظهار نظری خاص در این باره نکرده‌اند.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نیز در گزارشی از تهران نوشت: هنوز مقام‌های اسرائیلی هیچ اظهار نظری در این زمینه نکرده‌اند. مقام‌های ایرانی نیز طی چند هفته اخیر اعلام داشته‌اند که برنامه موشکی قابل مذاکرات در موضوع هسته‌ای این کشور نیست.

و اما شبکه خبری «بی‌بی‌سی» انگلیس در پایگاه اینترنتی خود ضمن اشاره به این خبر نوشت: سخنگوی نظامی اسرائیل در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی گفته است که نمی‌تواند در این زمینه واکنشی نشان دهد.

روزنامه آمریکایی «لس‌آنجلس تایمز» نیز نوشت: مقام‌های اسرائیلی برحسب عادت در باره این ماجرا و جمع آوری اطلاعاتی سخنی نگفته‌اند.

خبرگزاری صهیونیستی آروتس شوا در خبری فوری آورد سپاه پاسداران ایران اعلام کرد یک فروند هواپیمای بدون سرنشین رادار گریز اسرائیل را در نزدیکی سایت نطنز سرنگون کرده است.

خبرگزاری فرانسه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه ای اعلام کرد یک فروند پهپاد رادار گریز اسرائیلی را برفراز مرکز غنی سازی اورانیوم نطنز در مرکز ایران سرنگون کرده است .

راشاتودیگزارش داد: تهران ساقط شدن پهپاد جاسوسی اسرائیل بر فراز یکی از نیروگاه‌های هسته‌ای خود را تایید کرد.

شبکه الحدث هم گزارش داد: ایران می‌گوید یک هواپیمای بدون سرنشین اسرائیل را بر فراز یکی از نیروگاه‌های هسته‌ای خود سرنگون کرده است.

شبکه العربیه هم در خبری فوری از سرنگون شدن پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی بر فراز منطقه هسته‌ای نطنز خبر داد.

شبکه المیادین گزارش داد هواپیمای جاسوسی اسرائیل پیش از ورود به فضای سایت نظنز در نزدیکی شهر اراک سرنگون شد. خبرگزاری آی‌تی‌وی نیز در خبری فوری اعلام کرد سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران یک فروند پهپاد جاسوسی اسرائیلی را که قصد نفوذ به منطقه هسته‌ای نطنز را داشته سرنگون کرده است.

خبرگزاری اسرائیلی دبکا فایل گزارش داد نیروهای سپاه پاسداران ایران روز یک‌شنبه اعلام کردند یک فروند پهپاد جاسوسی اسرائیل را بر فراز تاسیسات مهم هسته‌ای این کشور در نطنز سرنگون کرده‌اند.

پایگاه اینترنتی صدای اسرائیلهم خبر سرنگونی پهپاد جاسوسی اسرائیل که قصد نزدیک شدن به تاسیسات هسته‌ای نطنز را داشت بر روی خروجی خود قرار داد.

خبرگزاری رویترز اعلام کرد؛ نیروهای سپاه، یک پهپاد جاسوسی رادارگریز اسرائیلی را که قصد داشت به حریم هوایی تاسیسات غنی‌سازی اورانیوم نطنز نفوذ کند، سرنگون کرده‌اند

ارسال نظر: