حجت‌الاسلام محمدیان: هر بار که دولت عوض می‌شود شاهد سیاه‌نمایی عملکرد گذشته هستیم

کدخبر: 920674

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها گفت: با تاکید بر نقطه‌ضعف‌ها دستاوردهای دوره‌های قبل از بین می‌رود/ این سیاه‌نمایی‌ها در برآوردگیری‌های دشمنان از ما تاثیرگذار است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، محمدیان ظهر امروز در همایش بسیج اساتید کشور در مشهد گفت: اغلب افتخارات ما در حوزه‌های علمی اتفاق می‌افتد و بار اصلی این موفقیت‌‎ها بر دوش پیگیری‌ها و تاکیدات رهبری است. در هر دوره‌ای که دولت‌ها عوض می‌شوند و مسئولین تغییر می‌کنند شاهد دوره سیاه‌نمایی هستیم و با ورود به عرصه انتخابات تمام موفقیت‌های چند ساله قبل از آن با تاکید بر نقطه‌ضعف‌ها از بین می‌رود و این سیاه‌نمایی در برآوردهای خارجی و اعمال و ذهنیت مردم تاثیر زیادی می‌گذارد. امروز ایجاد روحیه در نسل جدید بر دوش اساتید است، متقاعدسازی نسل جوان نیز برعهده اساتید است. انتظار می‌رود به اخلاق بیش از پیش توجه شود.

حجت‌الاسلام محمدیان گفت: پیامبر اسلام بر ارزش کار و تلاش تاکید کرده‌اند و به کمترین و کوچکترین مسائل مربوط به این موضوع توجه کرده‌اند که اگر به آن بپردازیم به سوژه‌های کار در تمدن اسلامی می‌رسیم. فرهنگ کار بسیار مهم است اما متاسفانه امروز کم‌کاری و درآمد بیشتر به ارزش بدل شده است. همه در مکتب اسلام مسئول‌اند و همه باید پاسخگو باشند، آنچه باعث شد روحیه مسئولیت‌پذیری بوجود آید پرچم اسلام بود، پیامبر با این روحیه توانستندمسلمانان را نسبت به حفظ مسئولیت وادارند. امروزه راهی به‌جز بازگشت به اصول اصلی اسلام برای احیاء تمدن اسلامی نیست. در اشاره به مولفه‌های تمدن اسلامی باید به چهار مورد علم، تفکر، تعقل، ژرف‌اندیشی توجه کرد. آنچه توانسته‌ این مولفه‌ها را به یکدیگر مرتبط کند تکیه بر معارف اخلاقی بوده است.

ارسال نظر: