سرلشگر صفوی: رهبر معظم انقلاب فرمانده دفاع از بلاد اسلامی است

کدخبر: 922187

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در کرمان تاکید کرد: ما اکنون رهبری قدرتمند، حکیم، دوراندیش، مهربان و دارای نفوذ سیاسی و معنوی در عراق، سوریه، فلسطین و جهان اسلام داریم که فرمانده دفاع از بلاد اسلامی است

به گزارش «نسیم» به نقل از سپاه نیوز؛سردار سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در مراسم پاسداشت شهیدان رجایی و باهنر و یادواره 500 شهید دولت در کرمان، ضمن ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب به خانواده شهدای استان کرمان بالاخص خانواده شهید باهنر و مردم ولایتمدار کرمان، افزود: ما با شهیدان عهد بسته‌ایم که تا آخر به آن‌ها، ارزش‌ها، مردم و ولایت فقیه وفادار بمانیم .

سردار صفوی اظهار داشت: از درگاه خداوند متعال و حضرت بقیه‌الله، دوستان شهیدم،6700 شهید و 12 هزار جانباز و آزادگان بزرگوار استان کرمان استمداد می‌طلبم تا آنچه در قلب و روحم می‌گذرد، بر زبانم جاری فرمایند .

وی با بیان اینکه در دو محور پیرامون شهیدان رجایی و باهنر و تبیین و تشریح سخنان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در دیدار رئیس جمهور و هیئت دولت سخن خواهم گفت، ابراز نمود: شهیدان باهنر و رجایی اسوه‌های حسنه از نظر اندیشه، تفکر، اخلاق، رفتار، مدیریت و جهت‌گیری انقلابی برای همه دولتمردان ما هستند .

شهید باهنر از اندیشه راهبردی و جهان بینی اسلامی برخوردار بود

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا خاطرنشان کرد: شهید باهنر از اندیشه راهبردی و جهان بینی اسلامی برخوردار بود و بسیار هوشمندانه و خردمندانه اندیشه‌های دینی و افکار امام را در برپایی حکومت اسلامی و چگونگی مبارزه با رژیم طاغوت با استفاده از آیات قران را در کتاب‌های دینی دوران طاغوت گنجانده بود .

روح بلند شهید رجایی در جسم نحیفش آرامش نداشت

وی شهید رجایی را یک انسان کم نظیر، عاشق و شیدای امام، خدا باور و مردم محور برشمرد که روح بلندش در قالب جسم نحیف و کوچک این بزرگمرد تاریخ ایران آرامش نداشت و افتخارش سربازی امام و خدمت به مردم بود .

سردار رحیم صفوی افزود: هرگز پست و مقام و مسئولیت نتوانست ذره‌ای او را وابسته به خود و خدشه‌ای در شخصیت و منش این اسوه اخلاق و فضیلت وارد کند .

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا تاکید نمود: به راستی هم اکنون جامعه ما، نظام اداری و مدیران ما بیش از هر چیز دیگری به این اندیشه و تفکر و اخلاق و مدیریت محتاج می‌باشند .

کلید رونق اقتصادی، تکیه بر توان و ظرفیت‌های داخلی و حمایت از تولید است

سردار رحیم‌صفوی در بخش دوم از سخنان خود به تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در دیدار رئیس جمهور و هیئت دولت با ایشان پرداخت و افزود: حضرت آقا در این دیدار مطالب بسیار ارزشمند و گره‌گشایی را به عنوان تدبیر ارائه و فرمودند که کلید رونق اقتصادی، تکیه بر توان و ظرفیت‌های داخلی و حمایت از تولید است .

وی یادآور شد: از بزرگ‌ترین و ارزشمندترین ظرفیت‌های کشور ما موقعیت جغرافیایی، نیروی انسانی، تنوع اقلیمی، منابع معدنی، ملت هوشمند، نجیب، صبور، مهربان، فرهنگ و تمدن چند هزار ساله، اعتقاد به اسلام ناب محمدی و سرزمین وسیع است که خداوند عنایت فرموده است .

دستیار و مشاور فرمانده معظم کل قوا افزود: هنر مدیران ما استفاده از این ظرفیت‌ها در بخش‌های مختلف کشاورزی، تولیدی، دامی، فنی و مهندسی می‌باشد .

ایران دارای ظرفیت‌های عظیم دانشگاهی است

محور دوم فرمایشات رهبرمعظم انقلاب، ادامه پرشتاب رشد علمی کشور بود که مورد اشاره سردار رحیم‌صفوی قرار گرفت و گفت: به فضل الهی و در سایه مجاهدت‌های شهداهم اکنون ایران در سطح کشورهای غرب آسیا از نظر زیربناهای علمی نسبت به سایر کشورها بالاتر است .

وی اظهار نمود: ما هم اکنون بیش از 4 میلیون نفر دانشجو، 70 هزار نفر اعضای هیات علمی در کشور داریم و از ظرفیت‌های بالای دانشگاهی برخورداریم .

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا به آمار دانشگاه‌ها و دانشجویان استان کرمان نیز اشاره کرد و گفت: در این استان 110 دانشگاه و مرکز علمی و بیش از 170 هزار نفر دانشجو به عنوان پشتوانه‌های علمی برای دستگاه‌های اجرایی وجود دارد .

بحران آب در کشور جدی است

وی در ادامه به مسئله آب و بحران مربوطه در کشور اشاره و با تاکید بر اینکه بحران آب در کشور ما جدی است تصریح کرد: مقام معظم رهبری بر لزوم صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی از طریق استفاده از شیوه‌های نوین کشاورزی تاکید کردند.ما یکی از مسرف‌ترین جوامع در زمینه مصرف آب هستیم به طوری که 90درصد آب کشور در بخش کشاورزی به صورت غرقابی مصرف می‌شود که دولت باید بهینه‌سازی مصرف آب را در دستور کار داشته باشد .

سردار صفوی با اشاره به خروج سالانه بیش از 10 میلیارد مترمکعب آب به خارج از کشور، ادامه داد: کنترل آب‌های مرزی و مدیریت صحیح و بهینه مصرف آب باید مورد توجه باشد .

دستیار و مشاور فرمانده معظم کل قوا افزود: ما در کشور سالی 280 روز نور خورشید داریم که می‌تواند در نیروگاه‌های ما مورد استفاده قرار بگیرد .

سردار رحیم‌صفوی خاطر نشان کرد: ما هم اکنون یک رهبر قدرتمند، حکیم، دوراندیش، مهربان و دارای نفوذ سیاسی و معنوی در عراق، سوریه، فلسطین و جهان اسلام داریم که فرمانده دفاع از بلاد اسلامی است .

با عزم و اراده ملی، به چشم انداز 1404 می‌رسیم

وی گفت: اگر می‌بینید اسرائیل اینقدر شکست می‌خورد به دلیل رهبری‌های خردمندانه‌ای است که مسیر حضرت امام را طی می‌کند .

دستیار و مشاور فرمانده معظم کل قوا، اظهار امیدواری کرد با ظرفیت‌هایی که کشور دارد با عزم و اراده ملی، انسجام، وحدت، مدیریت دولتمردان و تدوین راهبرد و تبدیل آن به برنامه عملیاتی، به چشم انداز 1404 برسیم .

ارسال نظر: