فردا سه‌شنبه روز سرنوشت پارلمان شهری؛ چه‌کسی بر صندلى ریاست شورا خواهد نشست؟

کدخبر: 922676

گزارشی از زمزمه‌های انتخابات رئیس سال دوم شورا؛ انتخابی که از میان دو گزینه احمد مسجدجامعی و مهدی چمران خواهد بود

مهر نوشت:

انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر تهران فردا برگزار می‌شود و از میان «مهدی چمران» و «احمد مسجدجامعی» یکی به‌عنوان رئیس شورای شهر تهران انتخاب می‌شود و یک‌سال بر صندلی ریاست شورا خواهد نشست.

روز سرنوشت پارلمان شهری. فردا جلسه علنی شورای شهر تهران برای انتخاب رئیس سال دوم شورا برگزار خواهد شد. انتخابی که از میان دو گزینه احمد مسجدجامعی و مهدی چمران خواهد بود. دو رئیس فعلی و سابق شورای شهر تهران در حالی برای تصدی کرسی ریاست رقابت خواهند کرد که موافقان و مخالفان ریاست این‌دو تلاش می‌کنند نظر اعضای شورای شهر را نیز به سمت کاندیدای موردنظر خود جلب کنند. این انتخابات که تا پیش‌از این زمزمه‌هایی برای برگزاری آن در جلسه روز یک‌شنبه شورا نیز به‌گوش رسیده بود، صبح روز سه‌شنبه 11 شهریورماه و در جلسه علنی برگزار خواهد شد تا نمایندگان رسانه‌ها هم از نزدیک در جریان آن قرار بگیرند.

رقابت چمران و مسجدجامعی برای ریاست شورای شهر، رقابتی میان دو گزینه «خوب» و «خوب تر» خواهد بود. این، نکته‌ای است که اعضای اصولگرای شورای شهر همچون «مجتبی شاکری» و «پرویز سروری» به آن اشاره کرده‌اند. اصولگرایانی که البته می‌گویند رای خود را به نام «مهدی چمران» به صندوق خواهند انداخت.

«مجتبی شاکری» در این باره به «باشگاه خبرنگاران» گفته :«انتخاب هیات رئیسه از نظر بسیاری اعضا و با موضوعاتی که در مدیریت شهری مطرح است و شورا با آن روبروست به نوعی با نگاه مثبت انتخاب میان رئیس خوب و خوب‌تر است. اما برای بنده چند ابهام در خصوص مدیریت مسجد جامعی مطرح است که با توجه به سؤالی که از برخی از اصلاح‌طلبان نیز در این خصوص داشته‌ام پاسخ آنان نیز مؤید این ابهام است.»

این عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران این را هم گفته که: «با ملاحظاتی که در عملکرد مسجد جامعی و روابط ایشان با اعضا ملاحظه نمودم هنوزم برایم این سؤال مطرح است که نسبت آقای مسجد جامعی با خاتمی، حجاریان، تاج‌زاده و بهزاد نبوی چیست و چگونه روابط خود را فاصله گذاری می‌کنند.»

شاکری حکم انتصاب خبرساز معاوت نظارت شورا در روز رای‌گیری برای انتخاب شهردار تهران را هم از جمله نکات قابل تامل در ریاست یک‌ساله مسجدجامعی عنوان کرده و گفته:«حکم نابهنگام و ناباورانه معاونت نظارت در روز انتخاب شهردار که به عنوان یکی از موارد جنجال‌آفرین و منفی برای رییس شورا مطرح شد و یا پیشه کردن ایجاد هیجان خبری پیش از تحقیق مانند طرح استعفای شهردار قبل از دریافت هرگونه گزارش فنی و ... را هم می‌توان نام برد.»

ماجرای انتخاب رئیس شورا، حتی به مجلس هم کشیده شده‌است. تا جایی که «مهرداد بذرپاش» امروز در گفت‌وگو با «فارس» از شایعه نقش آفرینی وزارت ورزش در جلب رای بعضی اعضا به نفع کاندیدایی خاص هم این‌طور ابراز نگرانی کرده است:«خبرهای رسیده حاکی از این است که وزارت ورزش و جوانان در انتخابات هیأت رئیسه شورای شهر تهران اعمال نفوذ و دخالت می‌کند.اگر این موضوع صحت داشته باشد، مجلس ساکت نمی‌نشیند و حتماً موضوع را به جد پیگیری خواهد کرد، البته با شناختی که از وزیر ورزش داریم، این امر، بعید به نظر می‌رسد و بهتر است وزارتخانه، موضوع جوانان و ورزش را با جدیت پیگیری کند و خود را درگیر حواشی نکرده و به طرفداری از یک جناح خاص وارد عرصه شورای شهر نشود.»

البته هنوز مسجد جامعى پاسخى به این پرسشها نداده است و حالا باید منتظر ماند و دید نمایندگان مردم در پارلمان شهری، کدام گزینه را برای ریاست بر شورای شهر تهران برمی‌گزینند؟ آیا ریاست مسجدجامعی بر شورای شهر تهران تکرار خواهد شد یا چمران، پس از یک‌سال وقفه، دوباره بر صندلی ریاست شورای شهر تهران تکیه خواهد زد؟

پاسخ این پرسش را فردا تا قبل از ظهر، نمایندگان رسانه‌ها منتشر خواهند کرد.

ارسال نظر: